Hevoset.com - Keskustelu: Kannukset - Hevoset.com - Keskustelu

Siirry

Vanha suomennos, pelit ja galleria palaavat kyllä. Älkää huoliko :)
Ulkoasu on muuttunut, lisää aiheesta Palaute-alueella.
  • (2 sivua)
  • +
  • 1
  • 2
  • Et voi aloittaa uutta aihetta
  • Et voi vastata tähän aiheeseen

Kannukset niiden käytöstä yms.

#1 Jäsen ei ole paikalla   kikkkkka 

• Jäsen
  • PipPipPipPipPip
  • Ryhmä: Jäsen

Viesti-ikoni  Lähetetty 16.05.2009 - 19:58

Kannukset

Siis Kun mun monet kaverit on sillain: Hyi sulla on kannukset ne kiduttaa hevosta ja nii. Oon miettinyt, kannuksista ei oo haittaa ellei oo mitään sika teräviä, mut jos tylpillä tai pallopäisillä menee niin siinä ei mitään ongelmaa mun mielest.

Mutta jos kunnolla miettii kannukset on vaan koristeet. Koska kun annetaan pohjetta, niin POHJETTA pitäis käyttää eli jalat nyt kevetäessä hiukkasen heiluu mutta jos saa jalat pidettyä, niin ettei potki kokoajan heppaa (Johtuu myös hevosen askel lajeista) kannuksia voi käyttää. Joissain kisoissa on joko kannus tai raippa pakko. Siis Jos osaa käyttää kannuksia niin mikäs siinä, mutta jos jalat heiluu vaikka kuinka pehmee askel-lajisella menee ym. suosittelen vain raipan apua.Kannusten käyttöhän on pakollista vain jossain kisoissa joten niitä ei tartte pitää. Mulla on pallopäiset junnu kannukset,. Oon harjotellut vähän niiden käyttöö. Pitäis kysyy rida opelta saako käyttää (Tietty jos menee hepalla jolla niitä saa käyttää).

Tänne keskustelua kannusten käytöstä :thumbsup:

Kuva: © Turengin Ratsastuskoulu
Nata<33

Nata I love you 4-Ever

Huom. Kuvassa Ruu eikä Nata
0

#2 Guest_millsu_*

• Ryhmä: Vieras

Lähetetty 16.05.2009 - 20:32

ei kannuksista ole haittaa jos niitä osaa käyttää oikein vaikka ne olisi kuinka terävät.
0

#3 Jäsen ei ole paikalla   wayward 

• Jäsen
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 23.05.2009 - 07:48

empä miekään nää siinä mitään väärää. osaavalla ihmisellä kannuksilla saa joidenkin hevosten kohdalla ihmeitä aikaan, joittenkin kohalla ei. ratsastaja ja hevoskohtasta, mut en tuomitse.
Tuulesta kuuluu, ei ole kaikki kohdallaan
Yksi uupuu, eikä oikein jaksa toinenkaan

0

#4 Jäsen ei ole paikalla   Nina09 

• Jäsen
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 30.10.2009 - 22:51

Ite omistan 25mm kannukset, must kannusten käytössä ei ole yhtään mitään väärää jos niit osaa käyttää. Ja eihä niit oo mikää kiire käyttää, itelläni on koipi paikallaan pysyny kauanki aikaa jo, mut silti 4 ratsivuoden jälkee vast laitoin kannukset. Oha se hienoo jos osaa käyttää kannuksii, mut must on hienompaa jos pärjää ilman : D (Toki kisoissa on pakko)
0

#5 Jäsen ei ole paikalla   délicat 

• Jäsen
  • PipPipPipPipPip
  • Siirry galleriaan

Lähetetty 30.10.2009 - 23:09

Mullakin on poni/juniorkannukset mitkä lie, lyhyet pallopäiset, millejä en nyt satu muistamaan : D Oma poni toimii niillä paremmin, enkä minäkään näe kannusten käytössä mitään väärää, jos niitä osaa käyttää.
Let's dance in style, lets dance for a while
Heaven can wait we're only watching the skies

©
0

#6 Jäsen ei ole paikalla   annaaa 

• Jäsen
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 31.10.2009 - 12:00

Mulla ei oo kannuksia, oma poni toimii ilmankin hyvin =) En näe mitään vikaa kannusten käytössä, varsinkin jos hevonen toimii kannuksien kanssa paremmin ja ratsastaja osaa oikein niitä käyttää.
Kumminkin voisi harkita jos ostais kannukset ja testaisi miten poni niillä toimii.
Devita B
0

#7 Jäsen ei ole paikalla   paperiarkki 

• Jäsen
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 03.11.2009 - 13:06

ratsastan aina kannukset jalassa ihan sama millanen heppa on alla.
0

#8 Jäsen ei ole paikalla   kirozana 

• Keksimonsteri
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 04.11.2009 - 09:09

Käytin ennen kannuksia lähes poikkeuksetta koska omasta mielestäni oli mukavampi että jos hevonen on laiskalla päällä, muistutan pienellä kannuksen painalluksella kuin rupean huitomaan raipalla. Lisäksi mulla on niin vammakädet etten osaa pitää raippaa kunnolla varsinkaan tuplaohjien (ratsastin paljon kangilla) kanssa vaan käsi kipeytyi.
Lähetetty kuva
0

#9 Jäsen ei ole paikalla   moisuvi 

• hello world , it's me (:
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 08.11.2009 - 21:10

En näe kannuksissa mitään väärää, jos niitä osaa käyttää oikein. Itse en kummiskaan koskaan käytä kannuksia.
0

#10 Jäsen ei ole paikalla   INSANE 

• emo
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 10.11.2009 - 17:01

Katso viesti Suparu kirjoitti 8.11.09 21:10

En näe kannuksissa mitään väärää, jos niitä osaa käyttää oikein. Itse en kummiskaan koskaan käytä kannuksia.

sama.

Ymmärrettävää toki jos esim. laiskalla hevosella ridaa, on paljon parempi hepallekki antaa kerran kannuksista ku potkia sitä puol päivää tuloksetta.
Lähetetty kuva
0

#11 Jäsen ei ole paikalla   vesienkeli 

• Jäsen
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 14.11.2009 - 22:06

itse en omista kannuksia eli en käytä. ei niiden käytössä mitään väärää ole jos osaa käyttää niinku täällä on jo monesti sanottu.

kerran olin ratsimassa ex-ylläpitohepallani kentällä, jossa oli samaan aikaan tunti ( tosin loppumassa juuri) ja eräs aika kokenut ratsastaja käytti yhdellä pollella kannuksia, joissa oli kaksi "piikkiä" vai mitä ne nyt on :(. Sitten kun tunti loppui ratsastaja huomasi että hepan kylkiin oli tullut kauheat haavat. hevosen omistaja oli siinä myös ja näki haavat ja käski olla käyttämättä niitä kannuksia. mitä mieltä olette noista piikkikannuksista?
and it's true, that i love you
0

#12 Jäsen ei ole paikalla   taffel 

• Vuoden Neuvoja & Kuvaaja 2009
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 14.11.2009 - 23:08

^ rollerikannukset (= "länkkäri"kannus missä on pyörivä, piikkinen ympyrä) on oikein käytettynä tehokkaampi kuin normaali kannus. sitä pitäis käyttää niin että piikkejä pyöräytetään kevyesti kyljissä eikä survota lihaan kiinni.
vaatii enemmän kokemusta kuin pallopäiset, mutta ihan normaalit (vaikkakin niiden käyttö joidenkin mielestä tosi kyseenalaista) kannukset.
0607-2009 l 0907-2009 l 1004-2010 l 1104-2010 l 2404-2010 l 2404-2010 l 1007-2010 l 1407-2010 l 1407-2010 l 2407-2010 l 0511-2010
Lähetetty kuva Lähetetty kuva Lähetetty kuva Lähetetty kuva
0

#13 Jäsen ei ole paikalla   délicat 

• Jäsen
  • PipPipPipPipPip
  • Siirry galleriaan

Lähetetty 15.11.2009 - 14:36

tarkotatko vesienkeli trissakannuksia vai westernkannuksia? (uskoisin että jälkimmäisiä kun siinä kerran oli piikkejä) mulla ei kuitenkaan ole mitään lisättävää taffelin viestiin, nuokin ovat oikein käytettyinä hyvät, niitä vaan pitää käyttää eri tavalla kuin esim. pallopäisiä.

délicat on muokannut viestiä: 15.11.2009 - 14:37

Let's dance in style, lets dance for a while
Heaven can wait we're only watching the skies

©
0

#14 Jäsen ei ole paikalla   Alone. 

• Jäsen
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 15.11.2009 - 20:13

Kannukset on ihan kiva juttu, saa ponin liikkumaan, eikä pallopäistä tai mistään kannuksista ole haittaa jos niitä osaa käyttää. Ja kyllä hevosille voi kannuksista tulla jäljet muutenkin, todella hyvä ratsastuksenopemme kisasi hepallamme yhdet kisat, hevosella oli herkkä iho ja ne oli pallopäät, ja hevosen kylkiin tuli kyl pieni jälki.
Alone this world.
Avril Lavigne ♥
0

#15 Guest_tsiptsip_*

• Ryhmä: Vieras

Lähetetty 16.11.2009 - 13:32

Itse ratsastan tällä hetkellä tallimme tuntihevosilla kannuksien kanssa. Yleensä en muilla hevosilla kannuksia käytä.
0

#16 Jäsen ei ole paikalla   Ada. 

• adagoesorja.
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 16.11.2009 - 15:57

westernkannus on oikeastaan hevoselle paljon mukavampi kuin normaali, kunhan sitä vaan käyttää oikein. (:

ja itse käytän kannuksia, yleisemmin pallopäisiä mutta paremmin tuntemillani ja kannusta tarvitsevilla hevosilla vähän pidempää suoraa. ja itse ainakin koen kannuksen niin hevosta kuin ratsastajaakin kohtaan mukavampana, niin ei tarvitse turhaan potkia ja tuupata istunnalla eteenpäin, kun viestin saa perille helpomminkin. ja tuntihevosilla kannus tosiaan on ihan kätevä, kun selässä käy vähän kaikensorttista porukkaa ja kaakit tuppaavat turtumaan kyljistään ajan mittaa.

/korjailin typot.

Ada. on muokannut viestiä: 16.11.2009 - 15:58

a penny for your thoughts, but a dollar for your insides.
oh, and a fortune for your disaster.
0

#17 Jäsen ei ole paikalla   Vivace 

• superninja
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 21.11.2009 - 12:44

Mielestäni kannukset ovat hvyät jos niitä osaa oikein käyttää. Kannuksien käyttäjän pitää olla kokenut ja vakaa pohkeinen. Kannnuksien käyttäminen on yleensä hevoskohtaista. Koulukisoissa kannuksethan ovat pakolliset, että ei ne nyt mitään rääkkäyvälineitä ole. Oikein käytettyinä kannukset ovat mainioita apuvälineitä.
Let me show you what your missing, paradise.
0

#18 Jäsen on paikalla   elawa 

• The PullukkaPoni
  • PipPipPipPipPip
  • Siirry galleriaan
  • Ryhmä: Moderaattori

Lähetetty 21.11.2009 - 13:34

Katso viesti alkku. kirjoitti 10.11.09 17:01

Ymmärrettävää toki jos esim. laiskalla hevosella ridaa, on paljon parempi hepallekki antaa kerran kannuksista ku potkia sitä puol päivää tuloksetta.
Itse käytin entisellä vuokrahevosellani kannuksia vaikka oli kuuma ja todella eteenpäin pyrkivä hevonen, säikky yms. Asia vain oli niin, että liikkui paljon paremmin kannusten kanssa. Keskittyi työntekoon ja työskenteli helpommin oikein, kun taas ilman kannuksia meno oli pääasiassa hirveätä kiidättämistä ja joutui aika paljon vänkäämään että sai kulkemaan oikein päin.
My heart it beats, beats for only You Lähetetty kuva
0

#19 Jäsen ei ole paikalla   minttutu 

• Jäsen
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 26.11.2009 - 18:11

Muutama sanoo et raippa ja kannukset on esteratsastajan tärkeimmät apulaiset, mut riippuu tietty hummasta.
Mut kylhän niit voi kuka vaa käyttää, kunha pysyy jalka paikoillaan eikä potki niillä turhia.
Eikä ne mitää heppaa kiduta, jos osaa käyttää niit. (: Ite käytän esteillä, ei mun poni niitä koulus tarvi ku se on viel nii nuori ja koulus ny käytetään pohkeita sen verran paljo kumminki.

Katso viesti elawa kirjoitti 21.11.09 13:34

Itse käytin entisellä vuokrahevosellani kannuksia vaikka oli kuuma ja todella eteenpäin pyrkivä hevonen, säikky yms. Asia vain oli niin, että liikkui paljon paremmin kannusten kanssa. Keskittyi työntekoon ja työskenteli helpommin oikein, kun taas ilman kannuksia meno oli pääasiassa hirveätä kiidättämistä ja joutui aika paljon vänkäämään että sai kulkemaan oikein päin.

Oho. ;o
Why most the children play in the street?
Broken arms can fade the dreams
Peace on earth to everyone that you meet
Don't you worry, It could be so sweet .
0

#20 Jäsen on paikalla   elawa 

• The PullukkaPoni
  • PipPipPipPipPip
  • Siirry galleriaan
  • Ryhmä: Moderaattori

Lähetetty 27.11.2009 - 13:51

mitä?
My heart it beats, beats for only You Lähetetty kuva