Hevoset.com - Keskustelu: ot' vihkotallilaisten hössötystopick - Hevoset.com - Keskustelu

Siirry

Vanha suomennos, pelit ja galleria palaavat kyllä. Älkää huoliko :)
Ulkoasu on muuttunut, lisää aiheesta Palaute-alueella.
  • (17 sivua)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Viimeinen »
  • Et voi aloittaa uutta aihetta
  • Et voi vastata tähän aiheeseen

ot' vihkotallilaisten hössötystopick vol 23

#1 Jäsen ei ole paikalla   Sinnu 

• Sinnu
  • PipPipPipPipPip
  • Ryhmä: Jäsen

Lähetetty 03.12.2009 - 20:51

View PostVeera W., on 23.8.08 12:20, said:

kaikki tietää idean. ;> tavataan ja jutellaan, rakastetaan ja halataan. eli yleistä juttelua kaikesta maan ja taivaan välillä.

sääntöjä:
  • jokaisessa viestissä täytyy olla vähintään kaksi kokonaista riviä tekstiä. näin vältymme "chat" meiningiltä. (kaikki kahta riviä lyhyemmät viestit poistetaan.)
  • ketään ei jätetä keskustelun ulkopuolelle. tämä on yleinen foorumi jossa kaikki saa osallistua keskusteluun. yritetään välttää "inside" piirejä.
  • riidat, -ittuilut, provosoinnit ja muut vastaavat jätetään heti tämän topan ulkopuolelle. kiistatilanteet hoidetaan pikarein.
  • hauskaa saa ja pitää olla !
ja sitte rustailemaan ! <3

--> Se oli suora lainaus reetan tekstistä, joten totelkaamme reettaa. <:

Edellinen hössötys kesti 23.8.08 - 03.12.09.
love is our resistance
0

#2 Jäsen ei ole paikalla   therraw 

• Jäsen
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 03.12.2009 - 21:47

juhlallinen vol 23 avaus mun viestillä jee jee !

Edellisessä tosiaan oli toi sekundan laittama kysely, voisin siihen vastata.

1. Mitä omaan vihkoiluusi kuuluu tällä hetkellä? Kuinka aktiivinen olet, millä mallilla innostus ja tallien pito?
Semijees, en hirveen aktiivinen eikä innostustakaan oikeestaan ole, mutta tuossahan nuo kaikkien muiden ohella menee. Ketuttaa vaan kun tuntuu, ettei mikään koni mee kaupaksi minnekään suuntaan ja jos menee, niin eiköpähän tuo samainen kaakki tule parin viikon päässä palautuksesta takaisin, ärh... Näistä ei pääse ei sitten millään eroon !!

2. Mihin rotuihin oma innostuksesi kohdistuu ? Entä minkälainen toiminta on sinun mieleesi ?
Sporttiponit, welsh part bredit ja ratsuponit lähinnä, englannin täysiveriset, suomenhevoset, puoliveriset, länkkärihevoset, nuo lähinnä. Whitney Awanyessa pyörii toiminta lähinnä laukkaratsastuksen ympärillä, Räsynukessa semmosta yleistä kisausta, se on vähän semmonen puskistalli. :P Haywire painottaa lännenratsastukseen, tai ainakin yrittää, mutta kun kisoja ei ole ainoitakaan vuodessa ja jos itse pidät niin osallistujia hyvällä tuurilla kaksi, jee jee, kunnon kisathan siinä pystyyn saakin ja silleen. Faience Warmbloodsissa korkeaa koulua ja esteitä, perus puokkiglamour hommaa, rosaleda on sitten tommonen kenttäpainotteinen italiaano-talli.

3. Kaipaisitko lisää jonkinlaista toimintaa, kenties tietynlaisia kisoja tai tapahtumia? Minkälaisia?
Laukkakisat on aina kivoja, mut ehdottomasti eniten kaipaisin kenttäkisoja ! Niitä ei tunnu löytyvän minkään vertaa... Samaten noi westernkisat ois hirveen ihania, enkä mä pistäis pahakseni vaikka askellajiratsastuskisojakin ois vähän enemmän, että noi meidän karvakorvat pääsisivät radoille juoksentelemaan.

4. Minkälaisia hevosia kaipaat talliisi juuri tällä hetkellä?
Pari puokkitammaa ois Faienceen haussa, ja oikeestaan voisin paintin tai mustangin hommata vielä Haywireen... Muuten en sen kummemmin kaipaa mitään, kuolaisin kyllä jos löytäisin kirjavan ja/tai voikon ratsuponin ja/tai welsh part bredin. Mieluummin vähän vanhempaa mallia eikä pikkuvarsoja tai tilareita, et jos jollakin on mistä antaa niin voisi kyllä vilauttaa ! ;--)

5. Mitä ylipäätänsä kaipaisit lisää vihkopuolelle (hevosia, talleja, toimintaa yms)?
Westernkisoja ja -hevosia, laukkatalleja ja laadukkaita englantilaisia täysiverisiä (joilla on laukkataustaa !), kenttäkisoja, kivoja valmennuksia.... Ehkä sanon vaan, että aktiivisuutta, myös omalta osaltani. :---D

Mun pitää iskee nenäni bilsan kirjan väliin, koe huomenna ja en osaa edes yhtä neljäsosaa tosta koealueesta... :----D
put another dime in the jukebox, baby 
come and take your time and
dance with me
0

#3 Jäsen ei ole paikalla   Sinnu 

• Sinnu
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 03.12.2009 - 22:52

Jes, 23 topikin toinen viesti \o/

Safjfjdjgjl.... Okei, nyt mä oon niin täynnä VIINAA. en siis valitettavasti lauseen varsinaisessa merkityksessä, mutta oon väsänny about 4 tuntii esitelmää viinojen tislaamisesta, maustamisesta, valmistamisesta, anisviinoista, akvaviiteista, aperitiiveistä, gineistä, genevereistä, hedelmäviinoista ja vodkista. En jaksa enää yhtää applejackii, barac pálinkaa, marillenbrandii, slivovitzii, mirabellee, kirschwasseria, birnengeistiä, himbeergeistiä, erdbeergeistiä, tequilaa, calvados du pays d'auge'a, eau-de-vie de cidre'jä, beefeater london distelled dry giniä, jubileineja osobajaa, okhotnishjaa, pertsovkaa, stárkaa, subrovkaa enkä steinhägeriä ! ... ja mulla on tää vielä ihan kesken, armoa

Mun silmät on iha ristissä ja en tajuu näistä mistään mitään ja kopsaan kaikki tästä vuoden 1984 kirjasta, että mein esitelmä tulee olemaan jotain niin aikaansa jäljessä :D Mutta, positiivista on se, että mä osaan nyt tehdä pontikkaa

MITEN IKINÄ OPIN LAUSUMAAN NÄÄ KAIKKI ? noloa sönköttää esitelmässä jotain eau-de-vie de cidre'ä. :):)

miks musta tulee tarjoilija
love is our resistance
0

#4 Jäsen ei ole paikalla   kioko 

• Jäsen
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 03.12.2009 - 22:54

Pikadataus tänään, kauhee ko oon ollu koneella tänää ehkä 15min? :o Menin koulusta suoraan kaverille kattomaan viimestä kertaa niitä sen koiranpentuja (novascotiannoutajia, nyt 8vko vanhoja) kun niistä lähtee kolme viikonlopun aikana uusiin koteihinsa ja viimeinen sit ens viikon lopulla mun toisen kaverin luo. Kamalia riiviöitä ton ikäset pennut :D Ensin syöksyy pentueen ainoo uros ninjaloikalla hampaat eellä mun leukaan kiinni, sit saan pelastaa mun kengän kahden riiviön hampaista ja lopuksi työntää pari riiviöö mun laukusta irti vielä ainakin kahdesti. :D Sit ne onneksi sammu kuka minnekin ja veteli päiväunia vaikka kuinka kauan. Sit nyt illalla olin vielä leffassa ja nyt meinasin mennä ihan just nukkumaan (kerranki aikasin, ehkä en nuoku huomenna koulussa).

1. Mitä omaan vihkoiluusi kuuluu tällä hetkellä? Kuinka aktiivinen olet, millä mallilla innostus ja tallien pito?
Mulla on ihmeellinen vihkoiluinnostus ensimmäistä kertaa pitkään aikaan. Keksin mun tallille vihdoin uuden nimen (ex-Kvicksilver siis) ja oon tehny tuota tallia kansioon nyt enemmän ko mitään tallia moneen vuoteen. Muuten ei voi niin puhua aktiivisuudesta, kun nuo mun hepat on suurin osa vasta varsoja, niin niillä ei hirveästi kisata tai kasvatella vielä, mutta ainakin talli on heräämässä horroksesta oikein kunnolla.

2. Mihin rotuihin oma innostuksesi kohdistuu (tällä hetkellä tai yleisesti)? Entä minkälainen toiminta on sinun mieleesi (ts. millaista toimintaa tall(ei)illasi on)?
Puoliveriset! Näillä aikanaan vihkoheppailun aloitin ja näillä mennään nykyäänkin. Lisäksi tallissa asuu yksi newforestinponi, sekin kiva rotu. Mitään toimintaa en kyllä ole aikoihin järjestäny, mutta kun tuo talli nyt pikku hiljaa nousee jaloilleen ja saan hankittua siitostammoja, niin ainakin varsoja tulee ja jotain kisoja voisin myös pitää.

3. Kaipaisitko lisää jonkinlaista toimintaa, kenties tietynlaisia kisoja tai tapahtumia? Minkälaisia?
Varsoille näyttelyitä, irtohypytyksiä, laatuarvosteluja, nuorten hevosten päiviä tms. Mulla on tallissa vuoden alussa 1-2v täyttäviä kakaroita aika monta, niin näille olisi tosi kiva saada jotain toimintaa.

Muutama reaali-ikääntymisellä jo hieman vanhempi tuontisukuinen siitostamma olisi haussa, kaikki puoliverisiä ja mielellään ei kovin monella aikaisemmalla jälkeläisellä. Tarkoitus olisi omaakin hevoskasvatusta saada pitkästä aikaa jaloilleen ja noista varsoista kun ei äideiksi ole vielä moneen vuoteen, niin muutama vanhempi tamma olisi tarpeen. Ensi vuoden puolella tosin tulen varmaan hankkineeksi vielä ainakin pari uutta pv-varsaakin talliin kasvamaan.

5. Mitä ylipäätänsä kaipaisit lisää vihkopuolelle (hevosia, talleja, toimintaa yms)?
Niitä varsatapahtumia ;)

Seuraavaksi kiidänkin Facebookin kautta nukkumaan ->

0

#5 Jäsen ei ole paikalla   sekunda 

• Jäsen
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 04.12.2009 - 12:11

Oijoi ja huhhei olipa suht helponoloinen koe ja nopeasti ohi! Tosin se on 99% varmasti täynnä pikkuvirheitä jotka pudottaa numeroa, mutta silti. Suunnilleen kuuteen asti pelkkää lusmuilua, pari pikkujuttua tosin hoidettavana, mutta muuten löysäilyä. Illalla sitten serkun lakkiaiset, toivottavasti pääsen sieltä nopealla tahdilla kotiin...

Vitsit ootte ihania kun teillä on kaikilla innostusta hyviä asioita kohtaan. 8) Oon varmaan kuukauden päivät suunnitellut varsatapahtumaa (köpi muistaa sit vauvalaumansa kanssa osallistua!), niitä vois pitää ihan säännöllisesti, samaten kenttäkisoja on liian vähän ja niitä varmaankin Queenhillin järjestämänä on tulossa. Oon suunnitellut näille kolmelle edes vähän aktiiviselle tallille (Queenhill, Vehmanto ja vuoden vanha, tasaisin väliajoin horrostava täykkiprojekti Hopecroft) ainakin yhdet kisat nyt joulukuulle:
- Queenhillille huomisten esteiden lisäksi varmaankin nuo kenttäkisat sekä nuorten hevosten tapahtuma, ja joulun kunniaksi isoja esteitä (+ vuodenvaihteessa Queen's New Year Cup)
- Vehmannolle monitoimijoulupippalot, joihin kuuluu muutama este- ja koululuokka, näyttelyluokkia pari kappaletta, ehkä jokunen harraste-westernluokka ja jos jaksan miettiä tarkemmin niin vaikka ratsastusleikkejä.
- Hopecroftille mahdollisesti pienet laukkakisat, jahka ensin perehdyn niihin itse tarkemmin... (Hoppis on tosiaan täykkitalli, joten kaipa se on ihan luontevaa järjestää parit laukatkin silloin tällöin.)

Mutta nyt jokainen on kiva ja valitsee jotkut kisat pidettäväksi joulukuulle, niin saadaan vähän toimintaa tännekin!

View PostSinnu, on 3.12.09 22:52, said:

Mutta, positiivista on se, että mä osaan nyt tehdä pontikkaa
pontikka hyvin, kaikki hyvin! sun tulevaisuus on turvattu

sekunda on muokannut viestiä: 04.12.2009 - 12:54

No I'm not aware of how I could possibly love you without aching
0

#6 Jäsen ei ole paikalla   Sinnu 

• Sinnu
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 04.12.2009 - 13:52

View Postsekunda, on 4.12.09 12:11, said:

Mutta nyt jokainen on kiva ja valitsee jotkut kisat pidettäväksi joulukuulle, niin saadaan vähän toimintaa tännekin!
onks pakko jos ei haluu :'<

pontikka hyvin, kaikki hyvin! sun tulevaisuus on turvattu
niinpä :)) ei huolen häivää, keittelen vuodesta toiseen pontikkaa kotona ja myyn sitä pimeesti

Uaar, dataan yksin koulus. 8< Päästiin jo yhdeltä vaikka piti päästä kahdelta, mutta opettaja ei jaksanu vaihteeks taaskaan kattella meidän perjantaifiiliksiä ni kävi näin. :D (Kyllä, olemme ammattikoulun toisella luokalla) Odottelen täs, että äiti tulis hakeen et päästäs käymään Alkossa ja sen jälkeen meenki kotiin siivoon ja odotteleen kaveria, joka lupas tiskata :D:D Sitte bilekuntoon ja menoks, toivottavasti kotiudutaan ennen aamukuutta. Ei muuten, mutta huomenna pitäs sitten ihan pirteenä ja selkeenä lähteä luokan kanssa tarjoilukeikalle Luvialle, ettääh :DD Kaikki ollaan krapulassa hehe. <3 Sori mummot jos lentää keittojen lisäks jotain muuta päälle :(:(

Tylsäääääää, en vielä viittis iha mennä venaan äitiä tonne ulos lumisateeseenkaan D:

ps. omgg mun kamala vihkotallisalaisuus meinas paljastuu. ei pitäs dataa yleisellä paikalla konilassa. ja jere ja jonas eksyy aina väärään paikkaan väärään aikaan. :|
love is our resistance
0

#7 Jäsen ei ole paikalla   sekunda 

• Jäsen
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 04.12.2009 - 14:10

ON PAKKO vaikkei haluu! muuten ilmiannan sut ja sun pontikat.

Voi hyi hirveetä musta olis kamalaa jos joku tulis vaan kattomaan kun oon konilassa tai löytäis mun kansiot sängyn alta tai kaapista tai missä ne ikinä onkaan. Varmaan ampuisin itteni ja ne muut, ettei salaisuus paljastuisi D:

Vois varmaan hiljalleen liueta tästä koneelta ja tehdä tilaa pikkuveljelle (se antaa mulle tikkarin jos lähden :3). Nyt on hyvä innostus kaikkia kolmea aktiivista tai semiaktiivista tallia kohtaan, joten voisin tehdä niille jotain kun aikaakin on. Ärsyttää kyllä noi lakkiaiset kun oisin voinu lähteä juhlimaan, vaan sen sijaan istunkin serkkujen kanssa kahvipöydässä <34
No I'm not aware of how I could possibly love you without aching
0

#8 Jäsen ei ole paikalla   délicat 

• Jäsen
  • PipPipPipPipPip
  • Siirry galleriaan

Lähetetty 04.12.2009 - 15:09

Sinnu! kattelin noita oreja edellisestä hössötyksestä, tuo toinen yhdistelmä ( Hiirenvirnan Jasperi x Kuukallion Mimmi ) kuulostaa mukavimmalta. :------) jos siitä sais soman tammavarsakappaleen? jatketaan pikarilla (:

nomut mä sit pistän valmennuksen käyntiin tässä jossain vaiheessa, sini ja maura kun kilttinä vastasi mun kysymykseen niin varaan niille paikat valmiiksi, tulkoon sitten myöhemmin ilmottelemaan ratsunsa =) tarinan kirjotan siitä, tulee olemaan estevalmennus, mutta mukana myös paljon koulua (ihan vaan siksi, ettei mene ihan kaoottiseksi...)

délicat on muokannut viestiä: 04.12.2009 - 15:10

Let's dance in style, lets dance for a while
Heaven can wait we're only watching the skies

©
0

#9 Jäsen on paikalla   Anmye 

• Apinapapina
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 04.12.2009 - 15:18

Oi oi, pää menee sekaisin kaikesta, yritä nyt arvuutella onko kaveri varannut meille huomiseksi maaston vai ei, pääsenkö tänään tallille.. Kaikki on tänään ihan hakusessa. Nooh, nyt sain onneksi sovittua äitini kanssa, että menen tallille tänään, mutta jos huomenna sinne maastoon olen menossa niin ensi viikon ratsastustunti on sitten mennyttä :(

Vuoden 2009 viimeinen koe oli eilen, toivotaan, että se meni ihan hyvin kun tää 8. luokka on mennyt niin penkin alle kuin vain voi. Pitää sitten keväällä yrittää nostella noita numeroita takaisin niihin 7. luokan päättötodistus numeroihin, ellei korkeammallekkin. Mutta se on tulevaisuuden murhe, nyt pitäisi taas keskittyä näihin vihkotalleihinikin, kaikki on niin totally lost että huh huh...

VinkVink. jos jollain on suomenhevosia/suomenpienhevosia myytävänä tulkaa niitä miulle tarjoilemaan, ei yhtään innostaisi tuoda kun toi pää on niin out tänään..
He speaks the languages of love..
Lähetetty kuva
0

#10 Jäsen ei ole paikalla   Jaymes 

• truuheppis
  • PipPipPipPipPip
  • Siirry galleriaan

Lähetetty 04.12.2009 - 18:01

okei, vihkohommat on totaalisesti jääny pois kuvioista. En jaksa tehä mitään, eikä huvita sitten pätkääkään. Mitähän tästä tulee ?
Mut jotain pikkuhommia oon jaksanu tehä, mut siihen se onkin sit jääny :D Lupaan kautta kiven ja kannon, et joululoman jälkeen Helmis on taas kunnossa. Laitan uudet hevoset mappiin ja sillee. Kasvattilistaki on jääny päivittämättä, mut luulen et se palaa ajantasalle viimeistään sit ku pääsen viettelemään joululomaa.

Ootan ihan sikana joululomaa ! <3 Pääsen vihdoinkin shoppailemaan, en oo periaatteessa ollu kaupoilla ku viimeks elokuussa. Ei oo kyl ollu pahemmin mitään, mitä ois pitäny hankkii... toivottavast ois sit viimeistään tullu mieleen ku mennään kaupoille. Enää kaks viikkoo koulua mulla ! Tää syksy on menny iha sikanopeesti, ehkä senkin takii ko lukkari vaihtuu joka viikko. Ja on kyl ollu kivaakin ! ==)

anmye miulla ois vihkotallifoorumin puolella myytäviä suokkeja, mut voin niitä tänne kyllä kans heitellä :)
0

#11 Jäsen ei ole paikalla   Jenni K 

• Jäsen
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 04.12.2009 - 18:13

Tänään oli mussan koe, meni ihan päin peetä. En osannu niistä paljoo yhtää, mut toivottavasti saan ees 8. Eilen oli ussan koe, oli aika helppo. Saan varmaan ainakin 9-.
Toivottavasti.

Sunnuntaina ratsastus, jee! Haluun mennä Onnilla tai Ekulla... Joo te ette tiiä niitä, mut...

Jaymes// Mäkin ootan joululomaa<3 Pääsen tallille eikä tarvi mennä kouluu<3
0

#12 Jäsen ei ole paikalla   Mitchie 

• ROMEO
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 04.12.2009 - 18:38

Tekis mieli vastailla Mauran kyselyys, mut oon nii laiskap etten jaksa erikoisemmi. Vihkoilut menee yleisesti kivasti, vähän ehkä junnaa paikallaan, mut muuten kivasti. Hienot suokit ja puokit on aina tervetullu lisä talleihin. Pari tuntsariks sopivaa kantturaaki olis ostoslistalla. Ehdottomasti valmennuksia lisää ja kaikkee muuta mielenkiintosta toimintaa, ei vaan pelkkää peruskoulu- ja -estekisoja. PAITSI isompii esteluokkii enemmä! Ja GP-koulua kans. Uudet suokkikasvattajat olis kans kivoi, sellaset jotka tajuaa et sukuja ei pätkitä mielivaltasesti mistä sattuu.

View PostSinnu, on 3.12.09 18:23, said:

haluutteko TE ostaa pitkäsukuisia hevosia?
Joo mä haluun ainakin! Ja nimenomaan välillä jotain muutaki ko Hiirisläisii =D 99% mun pitkäsukusista on joko Hiiriksestä tai omia kasvatteja. Mut mistä tulee parhaat ponit ;) :D

View Postsekunda, on 3.12.09 18:30, said:

Joku tosi hieno vanhasukuinen puoliverinen ois ihana. :( Hoodlum's-hevosia suvussa ja Sab'silaisia ja jotain vaikka ikivanhoja kuuluisuuksia...
Multa löytyy vaikka mitä helmiä ;)

View Postdélicat, on 3.12.09 19:14, said:

ofc!! pari pitkäsukusta suokkitammaa tännepäin kiitooos! =) mieluiten joku Viljami tai Torvelo suvussa vielä niin ah <3 mulle teetkö mittatilaustyönä? ;-----)
Hyvä valinta ;) multa löytyy ainkin muutama tosi hieno tamma, joittenka suvuissa Viljamii ja/tai Torveloo, et niitä voi käyttää sopivan oriin lyötyes :D

mullakin kuuluu kysymys, että haluatteko TE osallistua valmennukseen joka olis tarkotettu nuorille kisauraa aloittaville/sinne tähtääville/sen juuri aloittaneille hevosille?
Kelpais! Ite järjestelen valmennuksii aina ko jaksan ja olis kiva välillä itekkin osallistuu.

-------

Kellään suokkei, joil olis suvussa joku oreista Rikottu Lupaus, Varjoleikki tai Ruudun Pääkallokiitäjä ? Tai joku muu vanhempi (05-07) ori/tamma, jonka tietää mulla joskus olleen.
Lähetetty kuva
0

#13 Jäsen ei ole paikalla   Liq. 

• Jäsen
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 05.12.2009 - 07:28

Katajakulmassa tulossa ainakin erilaisia tapahtumia nuorille NF-poneille, esim. ensi vuoden puolella jonkunnäköiset laatuarvostelut (jotka kyllä vielä melko pahasti suunnitteluvaiheessa)

Hmmm, siinähän se. Jonain päivänä innostaa tosi paljon jonain päivänä ei sitten niin paljon, mutta yleisesti on koko tää vuosi mennyt tosi kivasti ilman sen isompia taukoja tai muuta.

2. Mihin rotuihin oma innostuksesi kohdistuu (tällä hetkellä tai yleisesti)? Entä minkälainen toiminta on sinun mieleesi (ts. millaista toimintaa tall(ei)illasi on)?
Tällä hetkellä kiinnostus pyörii eniten new foreisteissa, mutta puoliverisetkin on niin kiva rotu että nekin jollakin tavalla aina kiinnostaa. Katajakulmassa on järjestetty nyt tosi paljon erilaisia tapahtumia (Katajacup, Katajakulma NF-ponyshow jne) ja vuoden vaihteessa on tulossa vaikka minkälaista - pääasiassa kyllä nf-poneille. Mäntykorven kanssa oon järjestänyt paljon isompia kisoja, vaikka pääasiassa Mäntykorpi on keskittynyt hevoskasvatukseen. Tykkän eniten perinteisten koulu - este - ja kenttäkisojen lisäksi erilaisista laatuarvosteluista ja oritesteistä mutta mitkään harvinaiset lajit kuten hiihtoratsastus, matkaratsastus jne. ei niin paljon kiinnosta.

Yleensäkin kaipaan lisää toimintaa, perus este - ja koulukisoja ei voi ikinä olla liikaa. Itselleni kelpaa minkätasoiset kisat vain, multa löytyy osallistujia ihan pikkuluokkiin ja vaativille radoille (ainakin estepuolelta). Mutta tosi kiva lisä olisi kunnolla järjestetyt kenttäkisat missä este - koulu - ja maasto-osuus olisi arvottu ihan erikseen ja yhteispisteiden perusteella valittu voittaja. Sitten Katajakulmasta löytyisi ainakin osallistujia ratsastuskoulun oppilaille järjestettäviin kisoihin tai mestaruuksiin jos sellaisia vain järjestettäisiin.

Mä en tällä hetkellä kaipaa oikein mitään kun tallit tuntuu olevan muutenkin aina ihan täynnä. Mutta mä olen ihan heikkona hyväsukuisiin puoliverisiin, näihin mauran mainitsemiin hoodulm's hevosiin ja moniin muihinkin vähän tunnetumpiin nimiin. Sitten jos joltain löytyisi pitkäsukuisia new foresteja niin olisin ihan valmis ostamaan niitä ja tuontihevostekin on tosi kivoja ;)

No, ainahan tarvitaan lisää laadukkaita kasvattajia oli rotu mikä hyvänsä, mutta etenkin new forestien tilanne on melko heikko kun mietitään ettei rotu ole yhtään harvinainen IRL-elämässä, ja poni kun soveltuu lajiin kuin lajiin.
0

#14 Jäsen ei ole paikalla   Saij. 

• Jäsen
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 05.12.2009 - 09:00

Itsekkin tulin tämän kyselyn täyttämään ihan huvin vuoksi. :-----)

Tällä hetkellä kiireisenä pitää kaksi tallia ja piiloprojekti sekä muut vihkoaktiviteetit. Aika aktiivinen olen nyt joulun alla ollut netissä, vaikkei oikein vihkoihin jaksakkaan nyt panostaa. Innostus on hyvä talliin ja piiloprojektiin, mutta toisen kanssa tauolla.

Innostukseni kohdistuu ihan yleisesti ponirotuihin, Cievlasissa tarkemmin newforesteihin, connemaroihin ja shetlanninponeihin sekä Valhallassa suomenhevosiin. Piiloprojektista en nyt sano halaistua sanaa. Talleillani on enimmäkseen kasvatus- ja tuntitoimintaa. Kisoja järjestetään harvemmin sekä muita tämmöisiä kuten leirejä, valmennuksia ym. Itseäni kiinnostaisivat laadukkas valmennus- ja tuntitoiminta sekä tietysti perinteinen kasvatustoiminta.

Itse kisaan kyllä ahkerasti kaikilla hevosillani, mutta tällä hetkellä en kaipaa juuri lisää kisoja ainakaan tänne Konilan puolelle. Kisojen laatu on yllättävän hyvä, tulokset tulevat yleensä ajallaan sekä kisoissa on sopivat rajoitukset. Kaipaisin kyllä kisoihin vähän isompia luokkia, kun nyt luokat jämppäävät vaikeaan B:hen ja 140 senttiin. Kisoissa voisi löytyä enemmän yhden lajin kisoja.

Tällä hetkellä talleissani hevostilanne on hyvä. Cievlasiin kiinnostaisi ostaa kyllä pitkäsukuinen ja potentiaalinen puoliveritamma, mieluiten jokin holstein tai FWB/SWB, suomenhevosia ei juuri etsitä sekä piiloprojektiin pitkäsukuisia arabitammoja olisi hakusessa.

Lisää laadukkaita connemarakasvattajia! Itse minusta tuntuu, että niiden kasvatus on pohjalukemissa. Tottakai monelta löytyy yksi kaksi connemaraa tallista, mutta minusta oman tallini lisäksi tällaisia kasvattajia ei oikein ole. Myös muita ponirotuja sekä puoliverisiä saisi kasvattaa enemmän, varsinkin tuontisukuisia sekä näitä vanhoja helmiä sisältäviä sukuja.

haluutteko TE ostaa pitkäsukuisia hevosia?

Tänne saa ainakin tarjoilla pitkäsukuisia suomen(pien)hevosia sekä puoliverisiä. Myös sellaiset herkkuponit kiinnostaisivat :----)
say you love me and then say it very clearly..
0

#15 Jäsen ei ole paikalla   felissa 

• Jäsen
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 05.12.2009 - 09:36

Omnomnom väskättää. Oon nukkunu kauhee huonosti, heräilly useemma kerra yöl ja ää. Tekis mieli suunnitella Karnikseen vähän varsoja mut en tiijä, ei mahu talliin ! =D

Karnevaali on kiva mut muuten sit vähä niin ja näin. Ehkä joululomal sitteku on aikaa ni jaksaa vähä tehä jotain tallien kans. Hentokorte ei oo vihossa just ollenkaa ku en oo jaksanu ostaa sopivaa vihkoa, mut lomalla sitte.

Suomenhevoset ! Vaikkei niitäkään aina jaksa ni tällä hetkellä kyl parhaita. Vähemmän aktiivista kisatoimintaa ja varsoja toki kans.

Täällä olevia kisoja en oo ees katellu ku vihkotallifoorumilla vaa kisaillu. Mun aktiivisuustarpeisii sieltä löytyy kyl tarpeeks kaikenlaista.

Ei mitään. Tallit täynnä ja oikeastaan hevosmäärän vähennys menossa.

Jos jotain niin kisoja sitte.
Ku pelkää vaan pahinta sitä saaki parasta
0

#16 Jäsen ei ole paikalla   grande barcelona 

• MANKI
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 05.12.2009 - 09:40

hmm no tota innostusta ei tällä hetkellä löydy mitenkään paljoa... piiloprojekti Bee kuitenkin inspaa eniten, mutta silti taas toi päiväkirjaan kirjoittelu näyttää unohtuvan. Sommarglädjen taitaa kiinnostaa tällä hetkellä toiseks enite tai itseasias voi olla, et enitenki ;D en oikee tierä... Jämerä siis inspaa vähite.

2. Mihin rotuihin oma innostuksesi kohdistuu ? Entä minkälainen toiminta on sinun mieleesi ?
enimmäkseen suokit, kaikenlaiset ponit (lasketaan ny noihi poneihi eestinhevoset ja norjanvuonohevosekki), westernhevoset ja sit iha vähäsen puokitki kiinnostaa. kuitenki eniten suokit ja ponit, ne on aina ollu lähempänä sydäntä ja mullei oo oikeestaa IRL's mitää kokemusta puoliverisistä... (: Jämerä ja Sommarglädjen on sellaasia monitoimitalleja, kisataan monenlaisissa lajeissa ja sit Bee on sellaane karjatila, joten westernissä kisaan niillä hevosilla.

joo ! lisää raveja, westernkisoja ja sitte kisoja myös muille tallieläimille (koirille, kissoille jne.) (;

no empä tällä hetkellä oikeestaa minkäänlaasia :D

aktiivisuutta totta kai ja sitte niitä raveja, westernkisoja ja kisoja muillekin tallieläimille (koirille, kissoille jne.), kuten tuola jo mainitsin aiemmi :---)
Lähetetty kuva Lähetetty kuva
0

#17 Jäsen on paikalla   Anmye 

• Apinapapina
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 05.12.2009 - 10:41

Kiirettä kyllä tallien kanssa nyt ollut ja tulee varmasti olemaan ainakin tämän joulun ajankin. Helmipuro tarvitsee lisää hevosia, oikeastaan samoin myös Jisho ja Núpur. Jisho on jäänyt nyt Núpurin ja Helmipuron tullessa vähän vähemmälle, mutta kunhan joululoma alkaa niin olisi tarkoitus sitäkin vähän uudistella ja laitella tuo vihkokin järjestykseen.

Nykyään pyörii eniten näiden suokkejen, issikoiden ja connemarojen ympärillä. Tykkään vähän kaikenlaisesta toiminnasta, kisat ovat aina mukavat ja kasvatus nyt on aina ollut talleillani se pääasia, mutta silloin tällöin saattaa jotkut pienemmät kisatkin talleiltani tänne ilmaantua. Kasvatteja luultavastu suuremmissa määrin on tulossa vasta vuoden 2010 puolella kun pitää nyt kaikki tallit saada sitä ennen kuntoon.

Yleisesti kaikenlaista toimintaa, mutta noita askellajiratsastuskilpailuja on niin harvakseltaan, että niitä olisi aina silloin tällöin mukava saada lisää. Oisihan ne näyttelytkin ja kaikki tälläiset pienemmät ja vähämmän täällä näkyvät kisat ja muut toiminnat mukavaa vaihtelua.

Kaikki tallit kaipaavat hevosia, Helmipuroon suokkeja, Núpuriin issikoita ja Jishoon connemaroja..

Hevosia, toimintaa jne. Nyt on kyllä ihan mukavasti noita valmennuksia ja muuta toimintaa ilmaantunutkin jo.

anmye on muokannut viestiä: 06.12.2009 - 19:58

He speaks the languages of love..
Lähetetty kuva
0

#18 Jäsen ei ole paikalla   Nathalie. 

• Jäsen
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 05.12.2009 - 15:03

Eipä mitään kummallisempaa. Semiaktiivinenkin olen, innostus ennallaan mutta mitään ei oikein kiinnosta järjestää, enkä mä usko että saan tota vuoden vihkotallikisaakaan ainakaan tän vuoden puolella enää vietyä loppuun saakka. Kuolen kaikkien irl-koulujuttujen luomien paineiden alle ja siks mua ei kauheasti innosta tehdä yhtään mitään, no can do...

Brittiponit, puoliveriset ja islanninhevoset näin enimmäkseen. Kaikki toiminta menee. :-)

Askellajikisoja!

Pitkäsukuisia, ei-OHL-kouluhevosia. Helpommin sanottu kuin tehty. Sama juttu myöskin lyhytsukuisten ratsuponien kanssa, ne ovat nykyään jo melkein harvinaisuus. Arabitammakin olisi kiva tuonne ratsuponijalostuspuolelle, mutta haaveeksi taitaa jäädä...

Laadukkaita issikkatalleja ja -kisoja sekä koulupuokkeja (muitakin kuin FWB, kiitos)...

Olenpa vähäsanainen tänään...
it's classy, not classic
0

#19 Jäsen ei ole paikalla   Anky 

• ankypancake
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 06.12.2009 - 22:06

Mä olen niiin kuollut ihminen nykyään. En oo jaksanu käydä konilassakaan varmaan triljoonaan vuoteen ja kaikki roikkuu ja feilasin matikankurssit ja jouduin nyt johokii dorkaryhmään jonka jokaista ryhmäläistä inhoan syvästi. Kiva ku siellä on kaikki pissaliisat, muutama kolosluokkalainen näppynaama ja sit meikäläinen! vuhuu. Sit kun se opettaja vielä sanoi että matemaattis-aiheiset ryhmäpohdiskelut ovat hänen tunneillaan yleisiä. Nastaa ku oon nii antisosiaalinen ettei mua huvittais. Mut ei voi mitään, asia on näin ja mä elän sen kanssa. Vois mennä huonomminkin. Ja sit jos jakson lopussaki vielä vihaan tota systeemia nii ainahan voin mennä vinisemään opolle. I will survive.

Mutta kun mulla on just nyt niin sellanen fiilis et tekis mieli ostaa lippu bahamasaarille ja vaihtaa nimi ja osote ja jättää kaikki kura vaan taakse ja siinä se. Mutta kun ei se mene niin. Byhyyy 8( mutta kun.
Yritän selvitellä itseäni. Kaikkia kiinnostaa ihan todella paljon.

Mitäs teikäläisille täällä kuuluu? (:
Not letting you win
won't satisfy me
I'll teach you about loss
0

#20 Jäsen ei ole paikalla   Jaymes 

• truuheppis
  • PipPipPipPipPip
  • Siirry galleriaan

Lähetetty 06.12.2009 - 23:05

Aktiivisuus aika nollassa, kun koulu vie aikaa ja vihkot on kotona. Mut mä luulen et innostus palaa joululomaan mennessä.

Suomenhevosiin kaikista eniten on kiinnostusta, ei oikeen mikään muu rotu tunnu niin omalta. Este- ja koulukisat on eniten mieleen.

Koulu- ja estekisoja on ihan tarpeeks... jos niihin joskus jaksais osallistukin (;

Sellasia perussuokkeja, joilla on kiva suku. Oon koittanu kattella hevosia, joilla ei oo niin yleinen suku.

Laadukkaita suomenhevoskasvatteja ja suokkitalleja. Niitä tuppaa olemaan aika vähän .
0

Kerro aiheesta muille:

• (17 sivua)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Viimeinen »
  • Et voi aloittaa uutta aihetta
  • Et voi vastata tähän aiheeseen