- (11 sivua)
-
- 1
- 2
- 3
- →
- Viimeinen »
Varastaminen
Lähetetty 27.04.2006 - 14:09
Tästä saa sen kuvan että jokainen tummaihoinen on raiskaaja ja varas. Näin ei todellakaan ole. Ihan yhtä paljon niitä varkaita ja raiskaajia löytyy vaaleammistakin.
Lähetetty 28.04.2006 - 17:07
Lähetetty 02.06.2006 - 19:27
Sairaan vaikea kysymys...Olen jotenkin molempia vastaan, on kamalaa varastaa tuntemattomalta, jos haluaa antaa sittenkin takaisin, eikä voikkaan.
Mutta onhan kamalaa pölliä kaverilta, ku olin joku 6v, nin mun ''kamu'' pölli sellaisia peiniä merenneitoleluja mut mun äiti näki ku ne tippus sen taskusta ja ''kamu'' palautti ne takas.
Sitte se sama heppu huijas mul, et niitten perheel on kamalan vähän rahaa, ni annoin sille 50 mk. Onneks äiti huomas taas, et sen taskussa kilisi ja sitte kerroin koko jutun ja sain rahnat takas. Mun äitist pitäis tulla poliisi.
Lähetetty 03.06.2006 - 10:09
poppelikiitäjä, on 2.3.06 02:36, said:
Kaverilta ehdottomasti. Kaveriin pitäisi pystyä luottamaan ja kaverin pitäisi pystyä luottamaan myös. Täydellistä luottamusta ei voi koskaan syntyä kaverusten välille, ketkä varastavat toisiltaa jotain. Ja kun siitä jää kiinni, harvat kaverit ovat enää sen jälkeen edes puheväleissä tai ainakaan kaverisuhde ei ikinä palaudu ennalleen.
Minulle on käynyt näin.Vanha kaverini pölli kukkaroni meillä ollessaan. Ei aavistustakaan missä välissä ja mistä tiesi missä kukkarot on. Yks päivä niitten isä tuli sitten meille ja sanoi,. että tämmönen kukkaro löytyi meidän tytöltä. En ollut edes huomannut että multa puuttu mitään siinä välissä ^^. Rahaa kukkarossa oli 200 markkaa, joista oli jäljellä ehkä 20 markkaa.Sainpa kuitenkin sen 200 markkaa takaisin,kun isä tarjoutui korvaamaan tyttönsä käyttämät rahat.Enpä ole sen jälkeen enään luottanut tähän ihmiseen, enkä koskaan tule luottamaankaan.
Lähetetty 06.06.2006 - 15:02
JanneK, on 11.12.05 20:12, said:
WTF?? Hain rusentuneen, käyttökelvottoman kamerani poliisilta ja jouduin maksamaan 4 euroa säilytyskustannuksia parista päivästä. Tarkoitatko siis just tota säilytyskustannusta?
pesusieni., on 7.3.06 16:13, said:
On sitä itse kunkin tullut aikoinaan otettua hupparin taskut täyteen videovuokraamosta.
Lähetetty 06.06.2006 - 15:57
nuppineula., on 6.6.06 15:25, said:
Paitsi että niistä korjausyrityksistä ei välttämättä ole apua ollenkaan. Riippuu ihmisestä.
"Musta ei olis kiva astua oman tissini päälle."
-tiltha
Lähetetty 06.06.2006 - 18:39
Dora, on 22.11.04 12:57, said:
Ihan älytöntä raiskata toisen rakas eläin laittamalla kuva omistajan tietämättä ja luvatta sivuilleen, ja sitten kun niille usein näissä pikkutyttöjen riemunkirjavissa hoitoloissa annetaan kaikkia imeliä nimiä ja runoillaan kaikkea paskaa niiden ihanasta, virheettömästä luonteesta niin se on minusta ihan vammaista.
Muutenkaan en ole koskaan ymmärtänyt virtuaalitallien ja -hoitoloiden ideaa, mitä iloa on siitä että keksaistaan tiedot jollekin elukalle, läntätään joku satunnainen kuva ja hoitajat kirjoittavat sitten ummet lammet mitä ovat muka tehneet hoitsujensa kanssa. Jollekin hauska ajanviete, mutta minusta ihan tylsää, hengetöntä touhua. Sitten sitä virtuaalitoimintaa pidetään niin aitona, niin aitona, että niitä elukoita myydään ja onpa täälläkin ollut joskus virtuaalitallien alueella juttua että eikö voisi olla joku virtuaalinen teurastamo tai jokin niille hepoille jotka halutaan poistaa, eikun anteeksi, lopettaa! Kaikkea muutakin huvittavaa sitä aina kuulee. Siinä vaiheessa minua alkoi jo älyttömästi naurattaa ja myös pelottaa, että aikamoisessa kierteessä sitä ollaan, melkein joka päivä on sivuja päivitettävä jos on oma virtuaalijutska, siinä on kiinni koko ajan.
Itselläni ei, onneksi, ole kokemuksia siitä kuinka joku olisi kopioinut kuviani luvatta, mutta eipä ole vielä paljonkaan kuvia minulla netissä. Toivon tosiaan, ettei yksikään kusiaivo saa päähänsä kopioida kuviani, sillä kuvien ottamisessa voi olla isokin vaiva, jos haluaa jotain hienoja taidekuvia tai vaikka jotain tilannekuvia elukoistaan tms., saattaa joutua ottamaan useammankin kuvan että onnistuu ja silleen.
Påni., on 30.11.04 23:38, said:
"tervetuloa citymarket selloon!"
Lähetetty 06.06.2006 - 20:44
Se unohtu.
Lähetetty 06.06.2006 - 20:59
Yellow Wyvern, on 6.6.06 19:55, said:
Näpistyksestä ei pääsääntöisesti tule rikosrekisteriin merkintää, sillä likipitäen kaikki näpistykset käsitellään rangaistusmääräysmenettelyssä oikeudenkäynnin sijasta. Varkauksien kohdalla tämä ei ole enää mahdollista. Rikosrekisteriin merkintä tulee vain tapauksista, joissa oikeus on tuominnut henkilön syylliseksi ja langettanut rangaistukseksi ehdollista tai ehdotonta vankeutta (sakon kera tai ilman), tai nuorisorangaistuksen tai korvannut sen sakolla.
Oikeusvaltion periaatteisiin kuuluu, että jokainen on syytön kunnes toisin todistetaan. Kenenkään ei tarvitse todistaa syyttömyyttään: on syyttävän osapuolen tehtävä todistaa syyllisyys.
Paras keino on ilmoittaa näpistyksestä kaupan henkilökunnalle ja/tai vartijalle.
-JanneK
Lähetetty 05.07.2006 - 08:09
JanneK, on 6.6.06 21:59, said:
Tietenkin on oikein että myymälävarkaudesta ilmoitetaan koulun opettajille, mutta ei sitä koko koulun edessä olisi tarvinnut kailottaa, että "pari tämän koulun oppilasta sattui eilen illalla näpistämään Tokmannilta kaljaa ja jäivät kiinni, minä olen erittäin järkyttynyt, teillä on siitä merkintä rikosrekisterissä koko loppuelämänne" ja jäkä jäkä. Vaikka toisaalta, oma se on mokansa jos rikolliseksi alkaa, sitten saa kestää seurauksen, mutta on se minusta silti ehkä vähän kohtuutonta. Kaksipiippuinen juttu!
Samana vuonna satuin hurjapäissäni krossaamaan yhden ison alamäen polkupyörällä vähän liiankin liukkaasti ja tuli auton kanssa törmäys. Niin annahan olla, kun viikon päästä koko koulun edessä kailotettiin liikenneturvallisuudesta ja että yksi tämän koulun oppilaista törmäsi auton kanssa viime viikolla mutta onneksi ei käynyt mitään vakavaa. Arvatkaa olinko pikkuisen v****untunut? En minä siitä liikennevalistuksesta, kyllä sitä pidettiin joka syksy muutenkin, mutta oliko ihan pakko kertoa koko koululle? Kun äitini soitti siitä luokanopettajalleni (olin päivän poissa koulusta koska nilkasta venähti nivelsiteet jos jotakuta kiinnostaa), opettaja oli kertonut jutun koko luokalle ollessani poissa, vaikka minä nimenomaan kielsin! Toki se on hyvä "varoittava esimerkki", että olkaapas lapset varovaisia, näin saattaa kätdä ellette ole, mutta tällä kertaa oli onni matkassa ja pälä pälä, mutta minusta tuommoinen on jo yksityisasia.
JanneK, on 6.6.06 21:59, said:
Tänä aamuna saatiin vähän vakavammalla tavalla jännitystä kesään. Äiti tuli herättämään apaut seittemältä minut ja siskon ja kertoi että isäpuolen auto on varastettu. Avaimet olivat illalla unohtuneet virtalukkoon, suunniteltiin käyvämme uimassa mutta ei käytykään. Oltiin pikkasen että voi höpö. Itse olin yöllä (n. klo 1-3 välillä) kuullut kun auto starttasi pihasta. Mietin että minne Make tähän aikaan lähtee, ja kuulin että käynnistyksessä sattui pikku ongelmia, mutta ei mulle tullut mieleenkään mennä sanomaan äitille alakertaan; mistäs minä olisin voinut tietää. Äiti siitä kyllä vähän rähjäsi että olisi pitänyt tulla sanomaan, eihän meillä siihen aikaan kukaan lähde minnekään, mutta ollutta mikä mennyttä.
Eipä varmaan tuntiakaan keritty siinä kusi sukassa istuksiakaan (poliisille tietenkin ilmoitettu, pankkikortit jne. "kuoletettu" koska lompakko oli jäänyt autoon), kun poliisi tuli kertomaan että partio oli kyllä löytänyt auton yöllä. Se oli ajettu koivuun tässä lähellä, eli joku humalainen sen oli pöllinyt. Mutta eivät olleet kehdanneet suoraan ilmoittaa (siinä sitä taas nähdään poliisin oma-aloitteisuus) vaan olivat käyneet Maken entisellä asunnolla. Helpommankin kautta olisivat saaneet vaikka puhelinnumeronkin selville, asuntotiedot kun olivat vanhentuneet eli niistäkään ei ollut apua. Maken kännykkäliittymä on hänen työpaikkansa nimissä, mutta Make sanoi että jos poliisit ovat koulunsa käyneet, niin olisivat he sen saaneet selville ihan helposti.
Olisi tässä huonomminkin voinut käydä. Ekana tietenkin tuli mieleen, että koska ilmoitus tehtiin vasta aamulla, poliisit eivät ole ehtineet ilmoittaa rajalle, auto on ihan varmasti Venäjällä, joku paikallinen venakko sen on hyvinkin voinut pölliä. Meiltä ei mene kuin reilut kolme tuntia ajaa rajalle. Onneksi niin ei käynyt, mutta auto on paskana. En tiedä kuinka paskana, porukat lähti justiinsa autoa kattomaan, mutta ei sitä varmana ajokuntoon enää saa. Ja sitä auton romuttanutta kusipäätä ei varmana saada ikänä kiinni, ellei siltä ole jäänyt autoon jotain. Sekös tässä potuttaakin. En tiedä onko autoa vakuutettu, pitää kysäistä.
On se ikävä sattuma, että joku on kännipäissään (juuri baarin sulkemisajan jälkeen, kellonaika täsmää) oikaissut juuri sinä yönä meidän talon ohi kun avaimet ovat unohtuneet virtalukkoon. (meidän talo on yleisellä tiellä, mutta ei tästä pihan poikki mitään yleistä kulkuväylää mene, siis ihan lyhyt pihatie tässä on ja ihan naapurissa asuu poliisi, täältä tosin oikaisee naapurin mukaan kaikenlaista porukkaa, koska ihan lähellä on rivitalo- ja kerrostaloalue)
Eipä tässä juuri muuta voi sanoa että voi kissan jalkoväli sentään. Nyt rupeamme pitämään liiterin ovet ja pyörät aina lukossa.
Lähetetty 16.07.2006 - 03:47
Pienenä (n.7-vuotiaana) varastin tarra-arkin Säästöhallista (laitoin paidan alle).
En jäänyt kiinni.
Vähän vanhempana (9-v?) varastin koulun hyllyltä tarroja, ja kaverilta sellasen tulitikkurasian, missä oli nukke.
Kaduttaa.
Ikinä en kiinni jäänyt, mutta nykyään järki tullut päähän.
Varastaminen on todella, todella typerää.
#15 Guest_tadicc_*
Lähetetty 17.07.2006 - 11:43
Tiedettiin parhaan kaverini kanssa että yksi meidän luokkakaveri/ystävämme on varastanut jo tosi pienestä asti. Emme me silleensä ottaneet sitä bestikseni kanssa mitenkään vakavasti, sillä "eihän se meidän asia ollut, vaan sen meidän ystävän". No, mutta toisin kävi, hän varasteli vuosia, ennen kuin jäi todella kiinni. Tiesimme, että "ystävä" varastaa niin toisilta ystäviltä, kaupasta, kioskista ja puolitutuilta. Mutta varastaminen ei enää ollutkaan ihan "tervettä", vaan se oli jäänyt siihen koukkuun, eikä osannut lopettaa. Se oli kuin "sairaus" hänelle. Kerran lähdimme koulusta samaa matkaa (bestikseni, ystävämme ja minä), koulumatkallamme on valintatalo ja jatkoimme matkaa, kaverimme jäi sinne. No sitten päivällä saatiinkin kuulla, kun kaverin naapuri (vuoden vanhempi tyttö) sanoi, kuinka "kaverimme" tuli pihaan poliisi-autolla, astui autosta itkien ja poliisit mukanaan he menivät sisään. Ei ole nähty sen jälkeen varastavan.
Lähetetty 22.07.2006 - 09:18
poppelikiitäjä, on 2.3.06 02:36, said:
JÄTÄMME JÄLKEEMME VAIN MUOVIA JA PASKAA
.
Lähetetty 07.10.2006 - 09:23
En mitään suurempia, karkkia vain (joo-o). Hihassa ja pohjattomissa taskuissani kulkeutuu hyvinkin kassan ohi, kiinni en ole jäänyt.
Luokkalaiseni poika jäi kiinni vähän aikaa sitten suklaapatukan varastamisesta, kyllä häntä silloin hävetti.
Lähetetty 07.10.2006 - 16:15
Kaverini(silloin 14) jäi kiinni, pölli huulikiiltoa, serkkunsa(17) oli mukana ja valvontakamerassa näkyi. Vartija oli kuullut serkun sanoneen: " pölli vaan se." Sai syytteen avunannosta.
Kerro aiheesta muille:
- (11 sivua)
-
- 1
- 2
- 3
- →
- Viimeinen »

Ohje

Lainaa