tiedätkö yhtään minkälainen se kaksoistutkinnon kirjallinen koe on?
- (11 sivua)
-
- 1
- 2
- 3
- →
- Viimeinen »
Hevoskoulut/-lukiot keskustelua hevoskouluista
Lähetetty 09.04.2006 - 14:52
tiedätkö yhtään minkälainen se kaksoistutkinnon kirjallinen koe on?
Lähetetty 09.04.2006 - 21:19
Hevoshoitajaksi haluavalta vain testaavat ettei pelkää hevosta. Näin siis minä käsitin mitä hingunnimen opolta kyselin näistä jutuista.
Jos ratsastuksenohjaajaksi haluaa niin sitten on ratsastuskoe. Hoitajille ei.
Lähetetty 14.04.2006 - 14:38
Se mua tosiaan vielä kiinnostaisi, että minkä perusteella ne 3 x valittavat (14 muistaakseni) valitaan siihen pääsykokeeseen? Siis todistuksen, mutta kun samalla sanotaan, ettei sillä keskiarvolla ole niin paljon merkistystä, niin menen ihan sekaisin
Itse opiskelen lukiossani pääsääntöisesti kieliä, ja muu sitten jää siinä sivussa vähän vähemmälle, niin mietin, että onko minulla nyt sitten mitään mahdollisuuksia päästä sinne
Lähetetty 14.04.2006 - 19:37
Luulen, että jos ei oo sulle vielä ihan ajankohtaista, niin kannattaisi jonkinlaista pikaestevalmennusta harrastaa, että jonkinlaista tuntumaa saisi enemmän. Mutta jos ei siihen tietenkään ole mahdollisuutta.. niin, no kannattaa laittaa esimerkiksi sähköpostia vaikkapa Ypäjälle. Itse pistän pienimmästäkin kysymyksestä ja ihan iloisesti vastailevat niihinkin
Lähetetty 16.04.2006 - 16:52
Lähes varmasti menen sinne ystäväni kanssa ja sinne tulen ostamaan myös oman hevosen - ja kilpikonnankin meinasin raahata mukanani.
Vähän omalla tavallaan pelottaa tuo, kun pitää muuttaa sinne opiskelija-asuntolaan. Toki, on siellä sitten kavereita, mutta tulee ikävä koiraa ja vanhempiani (hmrm vähän riippuvainen olen, etenkin koirastani).
Lähetetty 19.04.2006 - 20:02
Päijänne-Instituutti.
Se on siis oppilaitos/talli/maatila Asikkalassa, Lahden lähellä (Laurellintie 55). Siellä asutaan oppilasasunnoissa ja sinne saa tuoda lemmikin mukaan. Oppilasasuntoja on kolme eri taloa, yhdessä talossa on kaikki lemmikkien omistajat.
Siellä voi opiskella moneen eri ammattiin; eläintenhoitaja, hevostenhoitaja, kalastuksenohjaaja, kalanjalostaja, luontoyrittäjä, ympäristönhoitaja, maaseutuyrittäjä, puutarhuri.
Niin ja pääsykoe on suht helppo. Täytyy osata taluttaa hevosta, hoitaa hevonen, tehdä joku äidinkielen luetun ymmärtäminen jne (ja tämä siis, jos aikoo hevospuolelle).
http://www.salpaus.fi/pi/
http://www.salpaus.f...ta&kurssiid=212
http://www.salpaus.f...opiskelijainfo/
Tässä tällainen miniesittely :>
Suosittelen kovasti paikkaa, itse tykkään.
Lähetetty 19.04.2006 - 20:53
Lähetetty 29.05.2006 - 21:06
Entäpä Ruukin Maaseutuoppilaitoksen hevosalapuolelta? Nämä kiinnostavat ja ovat lähimpänä asuinpaikkaani
Lähetetty 05.09.2006 - 16:15
RIIKKANEN- kirjoitti 29.5.06 19:06
Olen itse koulussa Pudasjärven konikoulussa ja kivaa on. Pääsyvaatimuksia ei oikeastaan ole, muuta kuin osaa joten kuten olla hevosten kanssa... Asuminen on kylmässä asuntolassa, jossa täytyy olla keskellä kesääkin toppavaatteet päällä ja ilmapiiri on hyvinkin raikas (
Lähetetty 09.09.2006 - 21:48
Lähes varmasti menen sinne ystäväni kanssa ja sinne tulen ostamaan myös oman hevosen - ja kilpikonnankin meinasin raahata mukanani.
Vähän omalla tavallaan pelottaa tuo, kun pitää muuttaa sinne opiskelija-asuntolaan. Toki, on siellä sitten kavereita, mutta tulee ikävä koiraa ja vanhempiani (hmrm vähän riippuvainen olen, etenkin koirastani).
Itte oon nyt peruskoulussa ysillä, ja tarkoitus ois lähteä täältä sitten johonkin heppalukioon ja oon nyt selaillu noita kaikkia mahollisia, ja tuo Asikkalan hevoslinja tulee varmasti olemaan yks vaihtoehto
Lähetetty 09.09.2006 - 22:24
fankkis kirjoitti 9.9.06 22:48
Mää itseasiassa kävin tos viime keväänä (jo) tutustumassa päijänne-instituutin tiloihin asikkalassa. vaikutti ihan mukavalta paikalta, tosin sanoivat että lahdesta tulevat opiskelijat eivät saa noita asuntola-paikkoja.
Mietinpä sitten että jaksaako joka kouluaamu lähteä linjalla menee asikkalaan ja takas ..
Jos ei mitään järkevää opiskelupaikkaa opon kanssa keksitä mulle yhteishakuun mennessä, niin asikkala (tai kärpäsen kymppiluokka) jää viimeseks vaihtoehdoks : D
Lähetetty 09.09.2006 - 22:30
Mietinpä sitten että jaksaako joka kouluaamu lähteä linjalla menee asikkalaan ja takas ..
Jos ei mitään järkevää opiskelupaikkaa opon kanssa keksitä mulle yhteishakuun mennessä, niin asikkala (tai kärpäsen kymppiluokka) jää viimeseks vaihtoehdoks : D
Okei
Lähetetty 10.09.2006 - 00:02
fankkis kirjoitti 9.9.06 23:30
toki toki, oon kyl tutkinu kaikki mahdolliset hevoskoulut läpi mitä vaan oon löytäny, mut ainut ongelma mikä olis esim. harjuun mennessä, et en kylläkään halua viel muuttaa pois kotoa (ihan toiselle paikkakunnalle - ja kauas). pikkuserkkuni kyl aloitti tänäsyksynä opiskelut harjussa, en oo viel ehtiny kysyy siltä et millasta siel on :>
Lähetetty 10.09.2006 - 15:39
Joo, niinpä, ku ois arkipäivät siell asuntolas ja ehk viikonloppusin vois tulla kotona käymään
Kerro aiheesta muille:
- (11 sivua)
-
- 1
- 2
- 3
- →
- Viimeinen »

Ohje

Lainaa