Hevoset.com - Keskustelu: Hevoskoulut/-lukiot - Hevoset.com - Keskustelu

Siirry

Vanha suomennos, pelit ja galleria palaavat kyllä. Älkää huoliko :)
Ulkoasu on muuttunut, lisää aiheesta Palaute-alueella.
  • (11 sivua)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Viimeinen »
  • Et voi aloittaa uutta aihetta
  • Et voi vastata tähän aiheeseen

Hevoskoulut/-lukiot keskustelua hevoskouluista

#1 Jäsen ei ole paikalla   atheist 

• Jäsen
  • PipPipPipPipPip
  • Ryhmä: Jäsen

Lähetetty 09.04.2006 - 14:52

Katso viesti Hansu kirjoitti 28.1.06 17:44

Kun minä Ypäjälle hain (2005) kuntotestinä oli kolme minuuttia stepperillä. Olen kuullut, että aiemmin on ollut mm. vatsalihastestejä sun muuta, mutta käsittääkseni ei mitään skitsoa vaan sellaisia pieniä ihan vaan peruskuntoa mittaavia testejä. Ei siis tarvitse olla mikään suunnaton atleetti päästäkseen kouluun, kunhan on sellainen yleiskunto, että pystyy tekemään tallissa töitä. :]

tiedätkö yhtään minkälainen se kaksoistutkinnon kirjallinen koe on?
0

#2 Jäsen ei ole paikalla   jocelyn 

• Jäsen
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 09.04.2006 - 21:12

Menen Pudasjärven valintakokeisiin 27.4. Onko kellään kokemusta millainen on?
You have a dream, to have a dream.

0

#3 Jäsen ei ole paikalla   Wiewie 

• Jäsen
  • PipPipPipPipPip
  • Ryhmä: Moderaattori

Lähetetty 09.04.2006 - 21:19

Katso viesti Vili kirjoitti 3.2.06 14:34

Onko ratsastuskoetta kellään hevosenhoitaja puolelle pyrkivällä yleensäkkään missään? Hingunniemellähän vain ratsastuksenohjaaja puolelle pyrkivät "joutuvat" ratsastamaan.
Hevoshoitajaksi haluavalta vain testaavat ettei pelkää hevosta. Näin siis minä käsitin mitä hingunnimen opolta kyselin näistä jutuista.

Jos ratsastuksenohjaajaksi haluaa niin sitten on ratsastuskoe. Hoitajille ei.
0

#4 Jäsen ei ole paikalla   Hansu 

• ristirasisti.
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 10.04.2006 - 11:00

Katso viesti atheist kirjoitti 9.4.06 12:52

tiedätkö yhtään minkälainen se kaksoistutkinnon kirjallinen koe on?
Ikävä kyllä tällä ei ole hajuakaan mistään kaksoistutkintoon liittyvästä. x]

Moniko nyt Ypäjällä kokeissa? Olen jo pari ryhmää tänään nähnyt vilaukselta...
Fac ut vivas.
0

#5 Jäsen ei ole paikalla   atheist 

• Jäsen
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 10.04.2006 - 18:21

Katso viesti Hansu kirjoitti 10.4.06 12:00

Ikävä kyllä tällä ei ole hajuakaan mistään kaksoistutkintoon liittyvästä. x]

Moniko nyt Ypäjällä kokeissa? Olen jo pari ryhmää tänään nähnyt vilaukselta...

mä oon ainenki tulossa.kai se on 21 päivä
0

#6 Jäsen ei ole paikalla   hypnooose 

• Jäsen
  • PipPipPipPipPip

Viesti-ikoni  Lähetetty 14.04.2006 - 14:38

Itelläni ollut tarkoituksena jo muutaman vuoden, että menisin Ypäjälle ratsastuksen ohjaaja -koulutukseen kunhan tämän lukion saan alta pois. Luin justiinsa muutama päivä sitten tuon ROK 16- jutun ja kuulosti vielä paremmalta mitä olin kuvitellut :)

Se mua tosiaan vielä kiinnostaisi, että minkä perusteella ne 3 x valittavat (14 muistaakseni) valitaan siihen pääsykokeeseen? Siis todistuksen, mutta kun samalla sanotaan, ettei sillä keskiarvolla ole niin paljon merkistystä, niin menen ihan sekaisin :P

Itse opiskelen lukiossani pääsääntöisesti kieliä, ja muu sitten jää siinä sivussa vähän vähemmälle, niin mietin, että onko minulla nyt sitten mitään mahdollisuuksia päästä sinne :( on kyllä vinkeitä hymiöitä.
0

#7 Jäsen ei ole paikalla   treu 

• Laukkaa <3
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 14.04.2006 - 14:57

Olen kuullut että Kuopiossa on PoniLukio...
Ajattelin itse menoa sinne, ellen sitten mene Ypäjälle.
OH WHO WOULD EVER WANNA BE KING ?
0

#8 Jäsen ei ole paikalla   hypnooose 

• Jäsen
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 14.04.2006 - 19:37

Ypäjän sivuilla mainitaan niiden ohjaajakoulutukseen pääsevistä tason olevan koulussa helppoa B:tä suunnilleen, niin että tunnut menevän sen kanssa ainakin pidemmälle :(

Luulen, että jos ei oo sulle vielä ihan ajankohtaista, niin kannattaisi jonkinlaista pikaestevalmennusta harrastaa, että jonkinlaista tuntumaa saisi enemmän. Mutta jos ei siihen tietenkään ole mahdollisuutta.. niin, no kannattaa laittaa esimerkiksi sähköpostia vaikkapa Ypäjälle. Itse pistän pienimmästäkin kysymyksestä ja ihan iloisesti vastailevat niihinkin :)
0

#9 Jäsen ei ole paikalla   FatCat 

• Jäsen
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 16.04.2006 - 16:05

Itse pääsin Ypäjän kaksoistutkinnon pääsykokeisiin 21.päivä tätä kuuta (:
Where are we runnin? :o
0

#10 Jäsen ei ole paikalla   jidan 

• uneksija
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 16.04.2006 - 16:52

Onko kukaan ajatellut Asikkalassa olevaa Päijänne-Instituutin hevoslinjaa?
Lähes varmasti menen sinne ystäväni kanssa ja sinne tulen ostamaan myös oman hevosen - ja kilpikonnankin meinasin raahata mukanani.
Vähän omalla tavallaan pelottaa tuo, kun pitää muuttaa sinne opiskelija-asuntolaan. Toki, on siellä sitten kavereita, mutta tulee ikävä koiraa ja vanhempiani (hmrm vähän riippuvainen olen, etenkin koirastani).
0

#11 Jäsen ei ole paikalla   hypnooose 

• Jäsen
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 17.04.2006 - 14:34

Just ajattelin lähteä tutkimaan netistä näitä muitakin hevosopistoja, etten ihan yksisilmäsenä päädy vaikkapa Ypäjälle ( en nyt tiedä minkälaiset mahdollisuudet tässä on :D ).

Elikä Päijänne-instituutti. Osaatko kertoa siitä jotain?
0

#12 Jäsen ei ole paikalla   jidan 

• uneksija
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 19.04.2006 - 20:02

Oo miksi kaikki vain jankkaavat tuota Ypäjää? Ei se niin hieno paikka ole kuin kuvittelette. Moni tuntemani ihminen on siellä lopettanut koulun kesken. ;o

Päijänne-Instituutti.
Se on siis oppilaitos/talli/maatila Asikkalassa, Lahden lähellä (Laurellintie 55). Siellä asutaan oppilasasunnoissa ja sinne saa tuoda lemmikin mukaan. Oppilasasuntoja on kolme eri taloa, yhdessä talossa on kaikki lemmikkien omistajat.
Siellä voi opiskella moneen eri ammattiin; eläintenhoitaja, hevostenhoitaja, kalastuksenohjaaja, kalanjalostaja, luontoyrittäjä, ympäristönhoitaja, maaseutuyrittäjä, puutarhuri.
Niin ja pääsykoe on suht helppo. Täytyy osata taluttaa hevosta, hoitaa hevonen, tehdä joku äidinkielen luetun ymmärtäminen jne (ja tämä siis, jos aikoo hevospuolelle).

http://www.salpaus.fi/pi/
http://www.salpaus.f...ta&kurssiid=212
http://www.salpaus.f...opiskelijainfo/

Tässä tällainen miniesittely :>
Suosittelen kovasti paikkaa, itse tykkään.
0

#13 Jäsen ei ole paikalla   aida. 

• aida
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 19.04.2006 - 20:53

Täällä keskustellaan varmaan enemmän kyllä lukioista ym, mutta haluisin kysyä, että tietääkö joku uudessa maassa-keski-suomessa sijaitsevia hevosyliopistoja tai muita koulutuspaikkoja, jonne voi mennä opiskelemaan hevosalaa, vaikka ei olekaan käynyt hevos lukiota tai muuta vastaavaa?
0

#14 Jäsen ei ole paikalla   RIIKKANEN- 

• Jäsen
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 29.05.2006 - 21:06

Onko kenelläkään kokemusta Pudasjärven koulusta? En muista tarkemmin nimeä vaikka vasta luin sen :)
Entäpä Ruukin Maaseutuoppilaitoksen hevosalapuolelta? Nämä kiinnostavat ja ovat lähimpänä asuinpaikkaani :w00t: Millaiset pääsyvaatimukset, asuminen, ilmapiiri, hevoset, ym. Vaikka onhan tässä pari vuotta aikaa vielä miettiä. :blush:
0

#15 Jäsen ei ole paikalla   jocelyn 

• Jäsen
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 05.09.2006 - 16:15

Onko joitakin tulosa ensi vuonna kouluun Pudasjärven konikouluun?

Katso viesti RIIKKANEN- kirjoitti 29.5.06 19:06

Onko kenelläkään kokemusta Pudasjärven koulusta? Millaiset pääsyvaatimukset, asuminen, ilmapiiri, hevoset, ym. Vaikka onhan tässä pari vuotta aikaa vielä miettiä. :)

Olen itse koulussa Pudasjärven konikoulussa ja kivaa on. Pääsyvaatimuksia ei oikeastaan ole, muuta kuin osaa joten kuten olla hevosten kanssa... Asuminen on kylmässä asuntolassa, jossa täytyy olla keskellä kesääkin toppavaatteet päällä ja ilmapiiri on hyvinkin raikas (:w00t:) ja todella puheliasta porukkaahan täällä on. Hevoset on kivoja lukuunottamatta Herkkoa joka on nyt hoidettaessa vähän villinpuoleinen ellen sanoisi... Mutta kuitenkin näin on ja voit lähettää minulle pikaria jos joitakin enimmäis tietoja halajat... :wub:
You have a dream, to have a dream.

0

#16 Jäsen ei ole paikalla   fankkis 

• Jäsen
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 09.09.2006 - 21:48

Katso viesti Yosu kirjoitti 16.4.06 17:52

Onko kukaan ajatellut Asikkalassa olevaa Päijänne-Instituutin hevoslinjaa?
Lähes varmasti menen sinne ystäväni kanssa ja sinne tulen ostamaan myös oman hevosen - ja kilpikonnankin meinasin raahata mukanani.
Vähän omalla tavallaan pelottaa tuo, kun pitää muuttaa sinne opiskelija-asuntolaan. Toki, on siellä sitten kavereita, mutta tulee ikävä koiraa ja vanhempiani (hmrm vähän riippuvainen olen, etenkin koirastani).

Itte oon nyt peruskoulussa ysillä, ja tarkoitus ois lähteä täältä sitten johonkin heppalukioon ja oon nyt selaillu noita kaikkia mahollisia, ja tuo Asikkalan hevoslinja tulee varmasti olemaan yks vaihtoehto :thumbsup: Asun helsingissä, ja ei toi Asikkala nyt niin kamalan kaukana ole :lol: Pitäis vaan saada lisätietoa siitä ^^
0

#17 Jäsen ei ole paikalla   jidan 

• uneksija
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 09.09.2006 - 22:24

Katso viesti fankkis kirjoitti 9.9.06 22:48

Itte oon nyt peruskoulussa ysillä, ja tarkoitus ois lähteä täältä sitten johonkin heppalukioon ja oon nyt selaillu noita kaikkia mahollisia, ja tuo Asikkalan hevoslinja tulee varmasti olemaan yks vaihtoehto :thumbsup: Asun helsingissä, ja ei toi Asikkala nyt niin kamalan kaukana ole :lol: Pitäis vaan saada lisätietoa siitä ^^

Mää itseasiassa kävin tos viime keväänä (jo) tutustumassa päijänne-instituutin tiloihin asikkalassa. vaikutti ihan mukavalta paikalta, tosin sanoivat että lahdesta tulevat opiskelijat eivät saa noita asuntola-paikkoja.
Mietinpä sitten että jaksaako joka kouluaamu lähteä linjalla menee asikkalaan ja takas ..
Jos ei mitään järkevää opiskelupaikkaa opon kanssa keksitä mulle yhteishakuun mennessä, niin asikkala (tai kärpäsen kymppiluokka) jää viimeseks vaihtoehdoks : D
0

#18 Jäsen ei ole paikalla   fankkis 

• Jäsen
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 09.09.2006 - 22:30

Katso viesti Yosu kirjoitti 9.9.06 23:24

Mää itseasiassa kävin tos viime keväänä (jo) tutustumassa päijänne-instituutin tiloihin asikkalassa. vaikutti ihan mukavalta paikalta, tosin sanoivat että lahdesta tulevat opiskelijat eivät saa noita asuntola-paikkoja.
Mietinpä sitten että jaksaako joka kouluaamu lähteä linjalla menee asikkalaan ja takas ..
Jos ei mitään järkevää opiskelupaikkaa opon kanssa keksitä mulle yhteishakuun mennessä, niin asikkala (tai kärpäsen kymppiluokka) jää viimeseks vaihtoehdoks : D

Okei :thumbsup: Ootko kattonu muita heppamestoja, esim Harjuu? :lol:
0

#19 Jäsen ei ole paikalla   jidan 

• uneksija
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 10.09.2006 - 00:02

Katso viesti fankkis kirjoitti 9.9.06 23:30

Okei :thumbsup: Ootko kattonu muita heppamestoja, esim Harjuu? :lol:

toki toki, oon kyl tutkinu kaikki mahdolliset hevoskoulut läpi mitä vaan oon löytäny, mut ainut ongelma mikä olis esim. harjuun mennessä, et en kylläkään halua viel muuttaa pois kotoa (ihan toiselle paikkakunnalle - ja kauas). pikkuserkkuni kyl aloitti tänäsyksynä opiskelut harjussa, en oo viel ehtiny kysyy siltä et millasta siel on :>
0

#20 Jäsen ei ole paikalla   fankkis 

• Jäsen
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 10.09.2006 - 15:39

Katso viesti Yosu kirjoitti 10.9.06 01:02

toki toki, oon kyl tutkinu kaikki mahdolliset hevoskoulut läpi mitä vaan oon löytäny, mut ainut ongelma mikä olis esim. harjuun mennessä, et en kylläkään halua viel muuttaa pois kotoa (ihan toiselle paikkakunnalle - ja kauas). pikkuserkkuni kyl aloitti tänäsyksynä opiskelut harjussa, en oo viel ehtiny kysyy siltä et millasta siel on :>

Joo, niinpä, ku ois arkipäivät siell asuntolas ja ehk viikonloppusin vois tulla kotona käymään :P mää oon miettiny sitä kans mut oon kyl aatellu lähtee johki hevoskouluun vaik asuntolaan pitäs mennä asuu :(
0

Kerro aiheesta muille:

• (11 sivua)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Viimeinen »
  • Et voi aloittaa uutta aihetta
  • Et voi vastata tähän aiheeseen