Hevoset.com - Keskustelu: Alkoholismi - Hevoset.com - Keskustelu

Siirry

Vanha suomennos, pelit ja galleria palaavat kyllä. Älkää huoliko :)
Ulkoasu on muuttunut, lisää aiheesta Palaute-alueella.
  • (4 sivua)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Viimeinen »
  • Et voi aloittaa uutta aihetta
  • Et voi vastata tähän aiheeseen

Alkoholismi

#1 Jäsen ei ole paikalla   Shangg 

• Lollero
  • PipPipPipPipPip
  • Ryhmä: Jäsen

Lähetetty 27.03.2006 - 21:08

Äitini on alkoholisti ja isä juo joka päivä stressin takia.

Äitini on ollut alkoholisti apaut 2 vuotta suurinpiirtein. Sairaalareissuja on ollut useampia. Ainoa varmaan meidän perheessä joka jaksaa välittää kunnolla äidistä on siskoni. Sillä onkin helppoa, kun tulee käymään muutaman kerran viikossa. Viikonloput (kun veljet tulee) on yleensä vuoron perään äidille huutamista. Viimeksi semmoinen päivä jolloin en ole sille huutanut (jollei lasketa päiviä jolloin en ole ollut kotona) taisi olla tämän vuoden alussa tai viime vuoden lopussa.
Äitillä on maksa vioittunut ja mitä lääkäri nyt minulle viime vuonna sanoi koulussa, niin äiti elää tuota menoa pari-kolme vuotta. En kyllä ihmettelekään. Lisäksi sillä menee tupakkiaski 1-2 päivässä (ja olen äidin takia passiivinen tupakoija ja minua ärsyttää kun monesti takkini haisee tupakalle, se ei edes älyä mennä ulos tupakille..) ja 3-6 siideriä päivässä monesti enemmänkin.
Olen kyllästynyt aina huolehtimaan äidistä. Pitäisi katsoa, että se syö, pitää huomautella sille, että tuota ja tuota pitäisi tehdä.. Aina on stressiä. Monesti äiti saattaa tulla huoneeseeni kun olen nukkumassa ja karjasta:"Koira ulos nukkumaan!", "Ovea ei laiteta auki!", "Onko sulla patteri päällä?", "Ota nyt heti tuo karkkiroska pois tuosta pöydältä!" tai jotain tuohon tyyliin. Omassa huoneessa en saa olla kavereidenkaan kanssa olla rauhassa, kun äiti tulee sinne ja alkaa jotain puhumaan samaan tyyliin kun se tulee puhumaan illalla/yöllä. Siksi en tykkää kutsua kavereita meille, kun se aika menee aina äidille huutamiseen. Monesti lukkiudutaan kaverin kanssa isoveljen huoneeseen tai painutaan tallille.
Sen jälkeen kun äiti on alkanut juomaan, minun koulumenestys on tippunut. Ennen tyttö, joka ei koskaan unohtanut kirjoja kotiin ja kirjoitteli innoissaan aineita ja teki innolla tehtäviä on muuttunut tytöksi, jolle tulee melkein päivittäin unohduksia sekä läksyistä, että kirjoista ja inhoaan aineiden kirjoittamista ja tehtävien tekemistä. Kun äidin alkoholismi alkoi, olin yhä ja yhä enemmän netissä, enkä liikkunut enää läheskään niin paljon ulkona kuin ennen. En vain jaksanut. Stressiä..

Isä juo kuitenkin kohtuu määriä, vaikkakin joka päivä yleensä. 1-3 pulloa kaljaa päivittäin, joskus saattaa jäädä päivä väliin. Tuokin juominen johtuu varmasti stressistä.

Kuitenkin monesti illat menee siihen, että minä huudan äidille ja isä tulee puolustamaan minua ja sitten äiti alkaa huutaa meille molemmille, sitten minä kohta häivyn ja nuo jatkaa ja kohta äiti häipyy itkemään keittiöön tupakin ääreen.

Let's play hide and seek!
0

#2 Jäsen ei ole paikalla   sarkkis 

• Jäsen
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 31.03.2006 - 15:00

hmm. isä, alkoholisti. olin ihan pieni kun vanhempani erosivat isän alkoholiongelman takia. velkaa oli kertynyt joka paikkaan monen tonnin eestä. en muista, minkä ikäisenä sain tietää että isäpuoleni ei olekkaan oikea isäni. mutta luulin, että oma isäni oli kuollut silloin kun olin ihan pieni, luulin vielä yli kymmen vuotiaanakin!! katseltiinpa sitten kerran mummon kanssa valokuvia ja siinä oli sitten minun isäni, oikea isäni. jotakin ruettiin siitä sitten puhumaan, ja mummo lipsautti että isäni olikin kuollut vasta silloin kun olin 6-vuotias. en ollut nähnyt häntä, mulla ei ole mitään muistikuvia omasta, oikeasta isästä. mutta, mulla voisi olla, jos äitini olisi antanu mun nähdä hänet!! todella katkera olen tästä äidilleni..
alkoholiongelma ei ole vain sen tyypin asia, kenen harteilla se on, ainakaan tässä minun tilanteessani. isoveljeni oli yhdessä vaiheessa menossa samaan suuntaan kuin oikea isänikin aikoinaan, mutta saatiin se menemään AA-kerhoon. Juo se edelleen paljon, aivan liikaa ja minua huolestuttaa että hänelle käy samalla tavalla kuin isällemmekin. Isoveli on ainoa mun täyssisarus ja ainoa jonka kanssa voin puhua samalla kokemuksen rintaäänellä näistä asioista, isästä ja kaikesta muusta. huoh. ennen en ajatellut ollenkaan isää, nykyään haluaisin tuntea hänet. olisin halunnut auttaa.
0

#3 Jäsen ei ole paikalla   namusetä 

• namusetä
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 05.07.2006 - 03:57

Äitini on TAAS ruvennut alkoholistiksi. sillä oli 2 vuoden tupakki ja alkoholi breikki mutta nyt se taas juo,mutta tosin vapaapäivinä. Itsekkin juon silloin kun on kuunnon bileet tiedossa ja syntymäpäivänäni.
I cannot be your everything, But I'll be your candyman ;)
0

#4 Jäsen ei ole paikalla   twinkle. 

• uu peipi
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 06.07.2006 - 09:44

No joo. En tajua, miks ihmiset juo. Kyllä sen ymmärrän jos ihminen juo siideriä tms, mutta ei litratolkulla, tai joku juo muutaman saunakaljan. En tajua kuitenkaan niitä tyyppejä jotka oikeastaan elää alkoholilla. Kerran kun olin pyöräilemässä tallille oikopolkuani, niin kappas vaan, ojan pohjassa joku juoppo makas. Sitte tiiän montaki jotka on kuollu siihen että ne juo liikaa. Mut en mä oo tuntenu niitä. Mun läheiset ei ainakaan juo paljoa. Taino tietenki jotku saunakaljat tai viikonloppuna muutaman tölkin/pullon siideriä, muttei ne mihinkän kohtuuttomuuksiin mee. Mut oon ite jo päättäny sen, että musta ei tuu isona alkoholisti. Korkeintaan juon siideriä. Kaljaa en enää koskaan maista.
Ä X Ä
X Ä X
Ä X Ä
X Ä X
0

#5 Jäsen ei ole paikalla   tiltha 

• Hippi
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 06.07.2006 - 12:02

Katso viesti twinkle. kirjoitti 6.7.06 10:44

En tajua, miks ihmiset juo.

Kun on tosi jurrissa ei tajua mistään mitään, kuten esimerkiksi omasta olotilasta tai ongelmista. Pakokeino.
Ja tietysti riippuvuus, kun ei voi lopulta olla ilman.
0

#6 Jäsen ei ole paikalla   Marzu 

• Jäsen
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 10.07.2006 - 21:36

Olen alkkis. Ja lopetan nyt. höpöttää koska tätä en koskaan halunnut. Mutta siis tosissaan joidenkin kriteerien mukaanolen alkkis. Ja nyt siis juon tällä hetkellä viinat pois kaapista. Sit se on loppu. Paitsi synttärinä vkoloppuna. :angry:
Rakastuminen on vähän niinkuin silloin, kun ravintolassa tilaa niin hyvää ruokaa ettei tee mieli maistaa muiden ruokia.
0

#7 Jäsen ei ole paikalla   Pampula_ 

• Jäsen
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 07.08.2006 - 10:09

Katso viesti Dragon_Heart kirjoitti 28.3.05 13:44

. Ja se, että kuulee joidenkin ala-ateellaisten juovan, on tosi omituista, .

niimpä ja itse tunnen parikin kolmas luokkalaista jotka juovat ihan kunnon kännit harva se viikonloppu, eivätkä vanhemmat välitä mitään.
Johnny Depp on namu <3
0

#8 Jäsen ei ole paikalla   Pampula_ 

• Jäsen
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 07.08.2006 - 10:21

tunnen yhen pojan joka pääs just ripille niin se oli viikon ennen rippi juhlia hirveessä kännis ja rippi päivänä se ihan krapulassa. mitä järkee.
Johnny Depp on namu <3
0

#9 Jäsen ei ole paikalla   Noraplunk 

• Jäsen
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 07.08.2006 - 10:55

Katso viesti Regn kirjoitti 1.7.05 23:29

Isäni on vahva alkoholisti, kuolee tässä muutaman kuukauden sisällä. Kävin viikko sitten isän luona Mikkelin sairaalassa. En tiennyt, enkä olisi voinut käsittää miten huonossa kunnossa ihminen voi olla alkoholin takia (juonut lähes koko ikänsä). Hän ei kyennyt sängyssä kääntämään päätään, häneen ei saanut katsekontaktia. Hän vain makasi hiljaa, suu auki ja katse tyhjyyteen. Kummastelin, miten paljon hän oli laihtunut. Kylkiluut näkyivät. Hän ei pystynyt puhumaan, sen hän onnistui sanomaan että "kuolemantauti" (erittäin, erittäin epäselvästi /sama kun puhuisit suu auki käyttämättä kieltä, huulet eivät siis kosketa toisiaan/). Kestin olla 10 minuuttia siinä huoneessa, sitten oli pakko lähteä. Sanoin jo hyvästit hänelle. Kaiken tuon nähtyäni, itkin ja kauan. Mielessäni kävin läpi kaikkia tapahtumia elämän varrelta, mitä olin isäni kanssa tehnyt. Itken nytkin tätä kirjoittaessani. En voi kuvitella, ettei hän enään palaa ikinä ennalleen ja pian hän on kokonaan poissa.
Hänellä on siis maksakirroosi, elämän juomisen takia. Älkää te hyvät ihmiset saattako itseänne ikinä siihen pisteeseen saakka.
Joo meni ehkä ot, mutta tässä taas niitä elämän iloja ja riemuja menettää oma isä alkoholin takia.

mä en tunne yhtäkään alkoholistia, ja toi tuntuis varmaan kauheelta jos oma isä/äiti olis. Onhan se kuitenki niin, että vaikka vanhemmat ois murhaajia, ni toisia vanhempia ei saa.
oon pahoillani sun puolesta, ja joo, ooteeks meni.
Mustarastas.

0

#10 Jäsen ei ole paikalla   Gerra 

• Jäsen
  • PipPipPipPipPip
  • Ryhmä: Moderaattori

Lähetetty 05.09.2006 - 17:59

Katso viesti Pampula_ kirjoitti 7.8.06 11:21

tunnen yhen pojan joka pääs just ripille niin se oli viikon ennen rippi juhlia hirveessä kännis ja rippi päivänä se ihan krapulassa. mitä järkee.

Tekemistä alkoholismin kanssa?
Kyl monet kaverit kännäs just enne konfista. :b
0

#11 Jäsen ei ole paikalla   sarkkis 

• Jäsen
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 05.09.2006 - 21:21

OT/
hmm.. isä..
onko rakkaus sitä, että vaihtaa perheen viinaan? ei tule sovittuihin tapaamisiin, ei tule tapaamaan lapsiaan.
isää en koskaan tuntenut. nyt kun on tullut vähän ikää lisää ja ymmärrän asioita, olen ruennut miettimään mitä olisi, jos isä ois elossa. mulla oli vain sellainen kuva isästä, että hän oli alkoholisti. tahdoin tietää lisää, rohkaisin itseni ja pyysin äitiäni kertomaan. se on ollut meillä sellainen "kielletty puheenaihe". nyt kun miettii, en haluaisi tietää kaikkea mitä äiti kertoi. kamalia, hirveitä asioita. nyt nämä asiat pyörivät mielessäni jatkuvasti, itken sitä, mitä kaikkea äiti on joutunut kokemaan ja ymmärrän täysin miksi hän otti eron isästä. mutta kuitenkin sitä miettii millaista olisi, jos isä olisi tehnyt erilaisen valinnan aikoinaan.

pelottaa, itellä ruennu tulemaan sellaisia ettei voi kieltäytyä alkoholista jos joku tarjoaa. "no eikai se nyt pahaa tee, jos vain tämän yhden otan". näin jatkuu tyyliin koko illan, ja kappas kappas, kohta sitä huomaa olevansa humalassa. näin on käynyt useasti. en tiedä miksen voi kieltäytyä, tulee vain sellainen tunne. äiti on huolissaan.
--
olen tainnut joskus aijemminkin puhua täällä tästä, mutta oli taas 'pakko' purkaa.
0

#12 Jäsen ei ole paikalla   Veya 

• Jäsen
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 16.09.2006 - 09:49

Mä en kyllä ihan sitäkään ymmärrä, että täällä kaikki nuoret menevät perjantai iltaisin puistoon juomaan.
0

#13 Jäsen ei ole paikalla   snapsilasi 

• Jäsen
  • PipPipPipPipPip
  • Ryhmä: Moderaattori

Lähetetty 17.09.2006 - 08:47

Katso viesti koltti- kirjoitti 5.9.06 22:21

OT/itellä ruennu tulemaan sellaisia ettei voi kieltäytyä alkoholista jos joku tarjoaa. "no eikai se nyt pahaa tee, jos vain tämän yhden otan". näin jatkuu tyyliin koko illan, ja kappas kappas, kohta sitä huomaa olevansa humalassa. näin on käynyt useasti. en tiedä miksen voi kieltäytyä, tulee vain sellainen tunne.

Ei muutakun omaa tahtoa kovettamaan, sulla ei ole sitä. Joko luovutat viinalle tai sitten kavereille, kun ei kehtaa sanoa ei kiitos.

Koska yks kaks sitä ei huomaa olevansa humalassa, eiköhän ne oluet sitä ennen tiedosta ihan hyvin.

0

#14 Jäsen ei ole paikalla   Anna-Setä. 

• Jäsen
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 20.09.2006 - 14:56

Itse en ole ikinä juonut alkoholia.. siideriä joskus !

Mutta naapurissa on hyvä esimerkki "melkein"( tai voihan tätäkin jo mahdollisesti sanoa alkoholismiksi. ) alkoholisteista. Töissä he ovat aamu 8- yö 5.. Siinä välissä nukkuvat vähän, elävät pizzalla ja roskaruualla. sitten kaikki vapaat juodaan kaljaa ja kerätään siellä voimaa töihin. Välillä säälittää katsoa tuota..

Vähän matkan päässä asuu nainen, joka on ollut kunnamme palveluskodin johtaja, mies jätti, työ lähti alkoholismin takia. En ole nähnyt naista selvin päin kolmeen neljään vuoteen. Kamalaa katsottavaa.. Naisella on koira jota kyllä käyttää lenkillä. Mikä tekee hyvin menestyvästä, terveestä ja terveellisten elämän tapojen omistavasta alkoholistin? masennus tai joku.. Nainen tuosta tuskin enää selviää tai eihän sitä ikinä tiedä..

Kauheaa että monet vanhemmat ovat alkoholisoituneita. Kyllä lapsella voi olla mukava nuoruus ja monesti tuollaisten perheiden lapsistakin tulee myös heitteille jättettyjä. Toisaalta myös, ehkä tuollaisen perheen nuori ei halua itse olla aikuisena samanlainen ja on kiltti.

Alkoholi on vain tuonut aika paljon ongelmia suomeen. Minun puolesta alkoholi veroa voisi korottaa niin paljonkun pystyy. ( mikä kumma sai sen alentamaan.. ) Samalla saataisiin rahaa vanhusten, kehitysvammaisten ja muiden hoitoon!
Nyt teille kommentoi Anna-Setä.
0

#15 Jäsen ei ole paikalla   sarkkis 

• Jäsen
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 20.09.2006 - 22:55

Katso viesti snapsilasi kirjoitti 17.9.06 06:47

Ei muutakun omaa tahtoa kovettamaan, sulla ei ole sitä. Joko luovutat viinalle tai sitten kavereille, kun ei kehtaa sanoa ei kiitos.

näinhän se valitettavasti on. pitää skarpata :)
0

#16 Jäsen ei ole paikalla   jay 

• xxx
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 21.09.2006 - 07:26

mun tädit(iskän puolelta) on kunno alkoholisteja. toisella o syöpäki ja kaikkee ja se viel kaiken lisäks polttaa. toinen o ylilihava ja sillä on kaiken maailman allergiat ja kaikkea. ärsyttää mut onneks en nää niitä usein.
Yeah baby ;)
0

#17 Jäsen ei ole paikalla   aniz 

• Resp. Sist.
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 21.09.2006 - 11:18

Katso viesti Anna-Setä. kirjoitti 20.9.06 15:56

Alkoholi on vain tuonut aika paljon ongelmia suomeen. Minun puolesta alkoholi veroa voisi korottaa niin paljonkun pystyy. ( mikä kumma sai sen alentamaan.. ) Samalla saataisiin rahaa vanhusten, kehitysvammaisten ja muiden hoitoon!

Tällöin alkoholin pimeä myynti ja maahantuonti lisääntyisivät jonka myötä lisääntyisi myös kriminaalisuus. Ja varmaan myös viron- ja ruotsinmatkat lisääntyisivät vieden verorahat jonnekin aivan muualle. Ja milläs sitten maksettaisiin pikku-timon oikeutettu julkisen puolen hampaanhoito?
the light color in the room
the sunshine seeping in
doesn't mix with the black of
death's angel looming in.
0

#18 Jäsen ei ole paikalla   Manaaja 

• Manaaja
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 29.09.2006 - 12:14

Katso viesti tiltha kirjoitti 6.7.06 13:02

Kun on tosi jurrissa ei tajua mistään mitään, kuten esimerkiksi omasta olotilasta tai ongelmista. Pakokeino.
Ja tietysti riippuvuus, kun ei voi lopulta olla ilman.

Mulla ainaki monesti taas kaikki padotut asiat ja ongelmat tuntuu nousevan paremmin pintaan humalassa. Kun en oo niitä ihmisiä, jotka hirveesti puhuis asioistansa tai näyttäs tunteensa selvinpäin. Niin kaikki sitten mitä selvinpäin patoaa sisällensä niin poksahtaa ulos, kun ottaa vähä liikaa kaljaa. Ja on sitä monet kerrat tullu tuon takia riitaa rakkaiden ihmisten kans, ku ne ei yhtään(ymmärrettävästi) tykkää siitä, ku puhun suuni puhtaaksi vaan humalassa. Kovasti yritän päästä tuosta ja puhua suuni puhtaaksi selvinpäin ja juoda hyvällä mielellä, mutta se ottaa oman aikansa tottua moiseen. (ja minäki idiootti, ku aina luulen, ettei 12 kaljaa riitä mulle, vaikka hyvin riittäs kuuskin vaan. Kerran olin erittäin hyväs nousus jo kolmesta. Halvaksi tulis mun juomiset, ku malttasin ostaa vaan vähä) :huh:
Kyllä saa jos haluaa.
Ei oo pakko jos ei halua.
0

#19 Jäsen ei ole paikalla   sarkkis 

• Jäsen
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 29.09.2006 - 14:16

Katso viesti Manaaja kirjoitti 29.9.06 10:14

(ja minäki idiootti, ku aina luulen, ettei 12 kaljaa riitä mulle, vaikka hyvin riittäs kuuskin vaan. Kerran olin erittäin hyväs nousus jo kolmesta. Halvaksi tulis mun juomiset, ku malttasin ostaa vaan vähä) :glare:

mulla ihan sama :DD kuus jos meinaa ostaa, niin tulee sellanen olo et 'hei, tää ei varmasti riitä kyllä mulle, ostanpa siis 12'. ärsyttävää.. :D
0

#20 Jäsen ei ole paikalla   maindem 

• Jäsen
  • PipPipPipPipPip

Lähetetty 03.10.2006 - 01:02

Jotta tää keskustelu ei siirtyisi turhan paljon alkoholista puhumiseen, tein sille oman aiheensa: http://www.hevoset.c...showtopic=87296
"Jos kerta et haluu kantaa vastuuta elämäsi vaikutuksista ni miks elät, tapa ittes"
"Musta ei olis kiva astua oman tissini päälle."
-tiltha
0

Kerro aiheesta muille:

• (4 sivua)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Viimeinen »
  • Et voi aloittaa uutta aihetta
  • Et voi vastata tähän aiheeseen