Diandra kirjoitti 18.4.06 16:54
Viime viikonloppuna sain kuulla kaveriltani, että luultavasti kävi vahinko, ja ehkäisyä unohdettiin käyttää, kun seksiä ruvettiin harrastamaan. Noh tänään koulussa sitten kaveri oli normaali, mutta jotenkin etäisen tuntuinen. Ei heitetty läppää, eikä naurettu niille asioille, joille yleensä. Kaverini kertoi tästä mahdollisesta raskaudestaan mesessä, kun naamatusten ei kehdannut puhua. Ymmärrän tämän täysin, mutta viilenevätkö välimme tämän takia? Kyllä parhaani mukaan yritän tukea.
Mistä tyttö tietää olevansa raskaana? Onko hakenut jälkiehkäisypillereitä? Päättikö herra ihan tieten tahtoen vastuuttomasti tulla tytön sisään vai miten kävi?
Mitä mieltä yleensä olette teiniajan raskauksista?
Mielestäni koska yleensäkin tämmöiset on suunnittelemattomia (en ainakaan itse oisi voinut kuvitella lapsen saamista 14-vuoden iässä, en vieläkään osaa) niin olen aika todellakin vastaan. Kyse on vain ja ainoastaan lasten kapinasta, huolimattomuudesta ja vastuuntunnottomuudesta. Usein mukaan on sotkettu vielä alkoholi mikä ei todellakaan paranna asiaa kirjoissani. Näin raa'asti yleistettynä koulussa näissä asioissa saadaan niin paljon tietoa ja tukea että joko on ihan hemmetin tyhmä tai sit muuten vaan outo jos joutuu tämmöiseen tilanteeseen tahtomattaan eikä itse osaa päättää mitä tekee tai mennä hakemaan jälkiehkäisyä. Onko niin hervottoman pakko naida just sillä minuutilla.
En koe myöskään kovin nuorten kykenevän antamaan lapsillensa ainakaan henkistä kasvatusta. Ja sitten vanhempana lasten hyvä vedota siihen et joo äiti isä kylhän tekin mun ikäsenä.
Kannattaisiko pitää lapsi, vai tehdä abortti?
Uskon täysin naisen omaan valintaan lapsen suhteen, mutta jos on kovin nuori itse varmasti tekisin abortin. Kuitenkin lapsesta on elatusvelvollinen seuraavat 18-vuotta (jollei vie adoptioon) ja sitä henkistä tukea lapsi tarvitsee koko elämänsä ajan. Hyvä kouluttautua ja hankkia ruokaa pöytään kun seiskalla pamahtaa paksuksi.
Jos kaverillesi kävisi tälläinen tilanne niin miten tukisit häntä, vai tukisitko ollenkaan?
Tottakai tukisin mutta heti ensimmäisenä passittaisin apteekkiin. Tai sitten marssisin itse, marttyyri kun olen.
Diandra kirjoitti 18.4.06 17:36
sitä tässä hän odotteleekin, että alkavatko menkat.
Muuten jos niitä menkkoja stressaa niin ne saattaa jäädä pois ihan vaan senkin takia.