Hevoset.comissa on erään v-kirjaimella alkavan kirosanan sensurointi. Foorumi muuttaa sen aina sanaksi "höpö". Tämä on tarkoituksellista, ja siksi sensuroinnin kiertäminen esim. näin v1ttu tai vítut, on kiellettyä (ei, sitä ei lue säännöissä mutta luulisi jokaisen maalaisjärjellä tajuavan asian). V***u ei ole kielletty ilmaisu, sillä se on jo valmiiksi sensuroitu.
Jos vielä tämän jälkeen näen sensuroinnin kiertämistä, annan palkinnoksi pienet jäähyt. Valituksia ei kuunnella.
Edit/Koska ilmoitus näyttää jääneen monille hieman epäselväksi, selvennän sitä nyt hieman. Tämä aihe koskee pelkästään v-kirosanaa. Se on ainoa sana, mikä on laitettu sensuuriin tällä foorumilla. Mutta vaikka muilla kirosanoilla kiroilemisesta ei napsahda banneja, niiden käyttö ei kuitenkaan ole suositeltavaa. Vattu/vitura eivät ole v-sanan sensuurin kiertämistä.
Edit2: Muokkasin tätä sen verran, että myös vttu on kielletty ilmaisu, koska sitä on ruvettu viljelemään mm. tonnariclubissa. 131006 jälkeen myös tästä annetaan jäähyt.//milla.
Sivu 1 / 1
Sensuroinnin kiertämisestä MUISTUTTAISIN: v1tut, vtut, vítut ja viττu (dated '09)
Lähetetty 25.01.2009 - 13:23
Halusin nostaa tän takas pinnille, koska oon nähny ihan liikaa näitä kiertoja täs parin päivän aikana. Muistakaa nyt hyvät ihmiset, että sen takia se höpö-sana on laitettu v-sanan tilalle, ettei sitä käytettäis. Joten tästä lähtien joka ikinen kierto tarkottaa määrittämättömän ajan jäähyä.
Käännä selkä tuuleen ja sytytä sun syliisi mut
Kouriisi koitat minut piilottaa
Lähetetty 25.01.2009 - 14:41
v___u käy mun puolesta. Se kuitenkin on melkein sama kuin v***u, joka myös on sallittu, koska se on selvästi sensuroitu.
Se nyt vaan on niin, että vttu, vtu, v1ttu ja mitä niitä nyt on, on kiellettyjä. Kaikki tarpeellinen lukee aloitusviestissä, joka on jo parin vuoden takaa. Minä vain nostin tämän uudestaan esille, koska kukaan ei enää tätä muista.
Enkä yksinkertasesti tajua, minkä takia sitä v-sanaa pitää viljellä. Ja sit jos sitä ei saa käyttää, se pitää kiertää. Senkin kieroutuneet nykypäivän teinit.
Se nyt vaan on niin, että vttu, vtu, v1ttu ja mitä niitä nyt on, on kiellettyjä. Kaikki tarpeellinen lukee aloitusviestissä, joka on jo parin vuoden takaa. Minä vain nostin tämän uudestaan esille, koska kukaan ei enää tätä muista.
Enkä yksinkertasesti tajua, minkä takia sitä v-sanaa pitää viljellä. Ja sit jos sitä ei saa käyttää, se pitää kiertää. Senkin kieroutuneet nykypäivän teinit.
Lähetetty 25.01.2009 - 18:44
Ei se ole kiinni siitä, että kaikki tietää mitä sillä tarkoitetaan, vaan siitä, että sen hokemisesta on tullut jonkinlainen muoti. Foorumilla on paljon nuoria käyttäjiä, siis periaatteessa aivan pikkulapsia, joten kirosanafiltteri on enemmän ku hyvä juttu.
Siis ihan oikeesti, sääntö on sääntö, yks muiden joukossa.
Laitan tän takas lukkoon, ku ihan turhaan vissiin avasin. Tiesin et kaikki tulee vinkumaan turhasta. Mut siis moderaattoreiden (tai ainakin mun jos ei muiden) kanta on se, et jos kirosanakieltoa kierretään, niin jäähyä tulee. Kukaan ei tiedä kuinka paljon, mut näätte sitten. Ja sitä tulee aina vaan lisää jos siitä vingutaan. Hitto ootte ärsyttäviä. :D
Siis ihan oikeesti, sääntö on sääntö, yks muiden joukossa.
Laitan tän takas lukkoon, ku ihan turhaan vissiin avasin. Tiesin et kaikki tulee vinkumaan turhasta. Mut siis moderaattoreiden (tai ainakin mun jos ei muiden) kanta on se, et jos kirosanakieltoa kierretään, niin jäähyä tulee. Kukaan ei tiedä kuinka paljon, mut näätte sitten. Ja sitä tulee aina vaan lisää jos siitä vingutaan. Hitto ootte ärsyttäviä. :D
Kerro aiheesta muille:
Sivu 1 / 1

Ohje
Aihe on lukittu

Lainaa